خبرگزاری کار ایران

مسئول ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران:

فعالیت بیش از 900 کانون فرهنگی هنری مساجد درمازندران

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۵۹۶

مسئول ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران ، گفت: در حال حاضر 648کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستایی و382کانون در مساجد شهری این استان فعال هستند،

به گزارش ایلنا، محمدفوقی، در نشست خبری بزرگداشت 18اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد با اشاره به فعالیت بیش از یکهزار کانون در مساجد استان اظهارداشت: این کانون ها با داشتن کتابخانه، خانه دیجیتال، برگزاری جشنواره های فرهنگی، قرآنی و هنری، اجرای طرح تلاوت نور، طرح تفسیر همراه، راه اندازی خانه های نور و فعالیت های مختلف دیگر، ارتباط نوجوانان و جوانان را با مساجد بیشتر می کنند.

فوقی با اشاره به فرموده رهبری در جمع روحانیان خراسان شمالی، من سفارش می کنم که کانون های مساجد را فراموش نکنید و مطابق نیاز جوانان، برنامه داشته باشیم، افزود: اگر ما مطابق با نیاز نوجوانان و جوانان در مسجد برنامه ساز نباشیم بدون شک حضور مستمر در مسجد محقق نمی شود.

وی، امام جماعت  را به عنوان رئیس طبیعی مسجد، هیئت امنا، پایگاه بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد را چهار رکن اصلی مساجد برشمرد و افزود: اگر این چهار رکن باهم همدل باشند، موجب رونق فعالیت فرهنگی و جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به مساجد می شود.

فوقی با اشاره به اثرگذاری فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، عنوان کرد: مدیر در مسجد به عهده امام جماعت و هیئت امنا و مدیریت بر مسجد نظیر تامین اعتبار برنامه های اوقات فراغت، تجهیز کتابخانه های مساجد و... از برنامه های ابلاغی کانون های مساجد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 648کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستایی و382کانون در مساجد شهری این استان فعال هستند،  افزود: حضور در دوره آموزشی اندیشه های آسمانی، برگزاری سلسله همایش های سبک زندگی دینی، ترویج فرهنگ اقامه نماز و احیای زکات، ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع)،ساماندهی کتابخانه های مساجد و احیا جلسات سنتی قرآن ازنمونه فعالیت های برجسته کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مازندران است.

فوقی با اشاره به کسب رتبه برتر کانون فرهنگی هنری شهید بهشتی روستای شهیدآباد بابل در جشنواره نخبگان روستا و عشایر کشور، گفت: جشنواره قرآنی مدهامتان و طرح اوقات فراغت تابستان با عنوان آسمانی ها از دیگر فعالیت های مستمر این کانون ها در سطح استان است.

وی با اشاره به اهمیت نقش بانوان  در تربیت دینی آینده سازان جامعه، افزود: 490رابط خواهر با هدف ارج نهادن به مقام زن و گسترش فعالیت های بانوان در عرصه فعالیت های فرهنگی در کانون های مساجد استان فعال هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز