خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر ساری:

سازمان سرمایه گذاری به شهرداری ساری اضافه می شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۷۵۷

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: سازمان سرمایه گذاری با هدف جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به سازمان های تابعه شهرداری اضافه می شود.

به گزاش خبرنگار ایلنا از ساری؛شمشیربند از اضافه شدن سازمانی دیگر به سازمان های تابعه شهرداری ساری اشاره کرد و گفت: سازمان سرمایه گذاری با هدف جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای توسعه  طرح های بزرگ شهری به سازمان های تابعه شهرداری اضافه می شود.
علیجان شمشیربند در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری ساری 303 میلیارد تومان بود که با 25 درصد رشد به 365 میلیارد تومان برای سال 95 افزایش یافت، اظهار داشت: بودجه امسال سازمان‌های تابعه شهرداری ساری 132 میلیارد تومان بود که با 33 درصد رشد به رقم 178.5 میلیارد تومان برای سال 95 افزایش یافت.
وی جمع کل بودجه سال‌ جاری شهرداری ساری و سازمان‌های تابعه را 435 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بودجه سال 95 شهرداری ساری به بیش از 543 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه بودجه عمرانی سال‌ جاری شهرداری ساری 213 میلیارد تومان بود که برای سال آینده با 18.4 درصد رشد به 252 میلیارد تومان رسید، گفت: بودجه جاری امسال شهرداری ساری 90 میلیارد تومان بود که با 25 درصد رشد به 113 میلیارد تومان افزایش یافت.
شمشیربند با اشاره به اینکه تاکنون شهرداری ساری درآمد پایدار نداشت ولی با سیاست‌گذاری شورای چهارم درآمد پایدار برای شهرداری تعیین شد، اظهار داشت: اجرای پروژه‌هایی همچون نیروگاه زباله‌سوز، پروژه‌هایی با قابلیت گردشگری، ایجاد سازمان سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای فروش اوراق مشارکت از سری فعالیت‌ها برای درآمد پایدار شهرداری محسوب می‌شود.
شمشیربند بیان کرد: بودجه امسال شهرداری ساری در بسیاری موارد تاکنون محقق شد و در مواردی به متمم رسیده است.
وی با اشاره به اینکه هدفمان در شورای شهر و شهرداری حذف هزینه‌های اضافی و صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری بوده است، ادامه داد: هدف ما با کاهش بودجه جاری افزایش بودجه عمرانی شهرداری ساری بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری بودجه فرهنگی شهرداری ساری را در سال‌ جاری حدود 12 میلیارد تومان دانست و افزود: برای سال 95 بودجه فرهنگی شهرداری ساری به 18.5 میلیارد تومان افزایش یافت.
این مسئول به میزان پیشرفت پروژه‌های اساسی که از سوی شهرداری ساری در دست اجراست اشاره کرد و افزود: روگذر بلوار کشاورز با حدود 70 درصد، زیرگذر پل گردن با حدود 30 درصد، زیرگذر فرح‌آباد با حدود 60 درصد، پارکینگ طبقاتی با حدود 60 درصد، میدان ابن شهرآشوب دو فاز نخست صددرصد اجرا و فاز سوم آن نیز با بیش از 10 درصد و بوستان ولایت با حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی مواجه است.
شمشیربند با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری در نظر دارند در سال آینده پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و بهره‌ برداری برسانند، گفت: پروژه‌های عمرانی سال 95 شهرداری ساری در قالب 9 برنامه که شامل توسعه شهری با 40 میلیارد تومان، هدایت آب‌های سطحی با 20 میلیارد تومان اعتبار، بهبود حمل و نقل و ترافیک با 72 میلیارد تومان، ایجاد فضاهای توریستی، ورزشی و فرهنگی با بیش از 39 میلیارد تومان اعتبار، ایجاد تاسیسات حفاظتی با حدود 6 میلیارد تومان، بهبود محیط شهری با 44 میلیارد تومان، ایجاد تاسیسات درآمدزا با 3.3 میلیارد تومان، ایجاد تسهیلات شهری با 14 میلیارد تومان و هزینه‌های پیش‌بینی نشده با 10 میلیارد تومان تعیین شده پیگیری می‌شود.
وی به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری در مرکز مازندران اشاره کرد و گفت: با تمهیدات اتخاذ شده قرار شد برای سال آینده حدود 700 دستگاه تاکسی فرسوده از سطح شهر جمع‌آوری شده و تعدادی هم اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شود.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه پروژه کمربندی سه ‌راه جویبار به گارد جنگل شهرداری ساری به تکلیف خود عمل کرد و 14 میلیارد تومان برای بازگشایی این کنارگذر هزینه کرد، عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه لازم است تا راه و شهرسازی دو تقاطع غیر هم سطح در این کنارگذر احداث کند تا از احتمال حوادث ناگوار جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه قرار بود  برخی پروژه‌های در دست اجرای شهرداری ساری تا دهه فجر به بهره‌ برداری برسد اما به‌دلیل برخی کارشکنی‌ها به تعویق افتاد، گفت: برخی نمی‌توانند پیشرفت ساری را ببینند شهرداری برای اجرای پروژه‌ها و افتتاح در زمان مقرر 24 ساعته کار می‌کند اما برخی مدعی بودند که زمین پادگان زیرخاکی دارد و حفاری انجام دادند و همین کارشکنی‌ها سبب به تاخیر افتادن زمان بهره‌برداری از این پروژه درون‌ شهری شد.
شمشیربند با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهرداری با تعامل و همکاری تلاش می کنند تا خدمات بهینه را به شهروندان ارائه کنند، افزود: با نمایندگان مردم ساری که با رای همشهریان خود به مجلس شورای اسلامی راه یافتند تعامل داریم و با اتحاد و هم‌دلی برای پیشرفت ساری تلاش می‌کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری ، با اشاره به اینکه شهرداری ساری هیچ‌ نیروی استخدامی خود را اخراج نکرده است، گفت: برخی نیروها براساس قرارداد برای مدت زمان خاصی با ارگان و یا نهادی همکاری می‌کنند.
شمشیربند با بیان اینکه ستاد تسهیلات نوروزی در شهرداری ساری ایجاد شده است فضای شهری را برای پذیرای گردشگران فراهم کرده است، گفت:  با تدابیر ی که اتخاذ شد تا فضایی برای اقامت مهمانان نوروزی در ساری فراهم شود.
رئیس شورای شهر ساری، بابیان اینکه ساری امروز با گذشته تفاوت کرده است افزود: درزمینهٔ فضای سبز در سه سال گذشته شمار پارک‌ها از ۱۳ به ۲۵ پارک رسیده است و بوستان ولایت، پارک ملل ازجمله آن است.
وی از اضافه شدن سازمانی دیگر به سازمان های تابعه شهرداری ساری اشاره کرد و گفت: سازمان سرمایه گذاری با هدف جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای توسعه  طرح های بزرگ شهری به سازمان های تابعه شهرداری اضافه می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز