خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

31 تخت ویژه ICU در دانشگاه علوم پزشکی مازندران افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۴۳۸

جان بابایی گفت: همزمان با سایر دانشگاه های علوم پزشکی ، مازندران 31 تخت را در بیمارستانهای شهدا زیراب ، شهدا بهشهر ، شهدا محمودآباد، ایت اله طالقانی چالوس ، حضرت فاطمه زهرا(س) و زارع ساری افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا،دکتر قاسم جان بابایی  در جمع خبرنگاران در بیمارستان فاطمه زهرا ساری اظهار داشت : در حال حاضر 23 بیمارستان تابعه دانشگاه در سطح استان با 484 تخت درمانی ویژه ،خدمات درمانی به بیماران بستری ارائه می دهند .
 
 وی افزود: هشت تخت ICU  در بیمارستان فاطمه زهرا (س) همزمان با یکهزار و 757 تخت ICU ویژه بزرگسالان ، نوزادان و کودکان در 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور با حضور وزیر بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
 
رییس دانشگاه  علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تخت های مراقبت ویژه درتمامی کشور ها و در تمامی مقاطع زمانی از حساس ترین و استراتژیک ترین ظرفیت های خدمات درمان بستری محسوب می شود گفت : 13 بیمارستان تابعه دانشگاه  با 198 تختCCU ،17 مرکز درمانی با 209 تخت ICU ، 7 مرکز درمانی با 65 تختNICU و 2 مرکز درمانی با 12 تختPICU  فعال وآماده خدمت هستند.
 
 وی با اشاره به افتتاح همزمان تخت های ویژه در سراسر کشورعنوان کرد: با توجه به وضعیت مخاطرات محیطی، شرایط اقلیمی و حادثه خیز بودن و گسترش حوادث و سوانح ترافیکی نیاز به راه اندازی این نوع از تخت های درمانی بطور روز افزون در حال افزایش است وهمزمان با سایر دانشگاه های علوم پزشکی ، مازندران نیز 31 تخت را در بیمارستانهای شهدا زیراب ، شهدا بهشهر ، شهدا محمودآباد، ایت اله طالقانی چالوس ، حضرت فاطمه زهرا(س) و زارع ساری افتتاح  کرد .
 
جان بابایی افزود : 4 تخت  و 3 تخت در بیمارستان شهدا بهشهر ، 8 تخت  در بیمارستان فاطمه زهرا (س) ساری و 2 تخت در بیمارستان زارع ساری ، 2 تخت  در بیمارستان شهدا زیراب ، 6 تخت  در بیمارستان شهدا محمود آباد و 6 تخت در بیمارستان آیت اله طالقانی چالوس از ابتدای سال جاری تاکنون احداث و شروع به کار کرده اند.
 
وی  اهمیت و ضرورت بخش مراقبت ویژه بیمارستانی  را مهم بر شمرد و گفت : در بخش مراقبت ویژه بیمارستانی بیماران تحت نظارت دقیق و دائمی قرار دارند، بالاترین سطح مراقبت‌های پزشکی و پرستاری انجام می‌شود، مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی روز بوده و کادر درمانی آن‌ از بین ماهرترین افراد  و پرستاران آموزش دیده انتخاب می شوند.
 
قاسم جان بابایی با بیان اینکه که از نظر کمی نیروی مورد نیاز برای اداره یک تخت ویژه حداقل دو برابر تخت های عادی است افزود : به ازای هر تخت 3.5 نیروی فنی و 0.7 نیروی پشتیبانی (در مجموع 4.2 نفربه ازای هر تخت) نیاز است که  می بایست کارآمد و ماهرتر از پرسنل معمول باشند.
 
رییس دانشگاه  علوم پزشکی مازندران هزینه تمام شده ایجاد و راه اندازی هر تخت مراقبت ویژه را بطور تقریبی حداقل 400 تا  500 میلیون تومان برآورد کرد و ادامه داد :استقرار یک تخت ویژه بیمارستانی نیاز به 60 تا 70 متر فضای اختصاصی ، عمومی و پشتیبانی داشته و هزینه عمرانی و فیزیکی ایجاد یک تخت با توجه به قیمت تمام شده هر متر 3 تا 3.5 میلیون بالغ بر 300 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
 
وی همچنین هزینه تجهیز هر تخت را به میزان تقریبی 150 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت و درمان با صرفه جویی های انجام شده، به ازای هر تخت مبلغ 100 میلیون تومان جهت تجهیز تختهای ویژه به دانشگاه های ذیربط اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز