خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران :

62 درصد از کارآموزان فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۷۸۷

مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران گفت:62 درصد افرادی که آموزش فنی و حرفه ای را گذراندند، جذب بازار کار شده و کارآفرین می شوند.

به گزارش ایلنا از ساری ؛رضا گرزین در نشست خبری با اصحاب رسانه ، اظهار داشت: 62 درصد افرادی که آموزش فنی و حرفه ای را گذراندند، جذب بازار کار شده و کارآفرین می شوند.
گرزین با بیان اینکه در سال 94، 5 میلیون و 680 هزار نفر ساعت در بخش دولتی آموزش دیدند، ادامه داد: 22 مرکز آموزش فنی و حرفه ای ثابت از رامسر تا گلوگاه داریم.
وی با بیان اینکه تعهدات آموزشی این اداره کل در دو بخش خصوصی و دولتی صد در صد محقق شده است، افزود: امسال 28 هزار نفر در بخش دولتی  در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای  استان آموزش دیدند.
گرزین با اشاره به اینکه در مازندران 800 آموزشگاه آزاد داریم، گفت: این آموزشگاهها زیر نظر فنی و حرفه ای استان فعالیت می کنند که  40 هزار نفر در این بخش در سال 94  مهارت کسب کردند.
وی ادامه داد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای امسال در دو بخش دولتی و غیر دولتی به 68 هزار نفرآموزش داده است.
 مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران ، گفت: در مراکز ثابت آموزشی در 41 رشته شغلی  4 هزار و 64 حرفه آموزشی به کارآموزان آموزش داده شد.
گرزین به آموزش فنی و حرفه ای بین سطوح مختلف از اقشار جامعه اشاره کرد و گفت: در فنی و حرفه ای برای افزایش مهارت در شاخه های مختلف فنی و حرفه ای آموزش این رشته در 268 روستای مازندران به اجرا در آمد.
وی آموزش روستاییان، زندانیان، استاد شاگردی، اقشار آسیب پذیر جامعه ، معتادین ، زندانیان را از جمله عناوین آموزشهای این نهاد آموزشی عنوان کرد.
گرزین به طرح آموزش دانشجویان در جوار دانشگاه ها اشاره کرد وگفت: اجرای طرح آموزش جوار دانشگاه از سوی آموزش فنی و حرفه ای کشور گامی در جهت آموزش مهارت و بالفعل سازی آموزش های تئوری دانشجویان در عرصه، علمیکارگاهی و ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر می باشد.
 
 
وی کسب مهارت های فنی و تخصصی و حضور فعال تر در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی، افزایش توانمندی فارغ التحصیلان دانشگاهی، ارتقای صلاحیت های حرفه ای، تاسیس  و راه اندازی مراکز آموزشی مهارتهای پیشرفته در دانشگاهها را از جمله اهداف  مراکز آموزش جوار دانشگاهها عنوان کرد.
گرزین با اعلام اینکه سه مرکز آموزش دانشجویان در جوار دانشگاه در سال 94 راه اندازی کردیم ، گفت: جذب دانشجو در دانشگاههای کشور بدون توجه به نیاز بازار کار و مدرک گرایی در فرایند تحصیل هر روز بر مشکل پدیده بیکاری بویژه برای قشر فارغ التحصیلان  دامن می زند، بنابراین لازم است تا دانشجویان با فراگیری آموزشهای فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و برای خود  شغل ایجاد کنند.
وی با اعلام اینکه سهمیه دو مرکز فنی و حرفه ای در دل ندامتگاهها برای استان در نظر گرفته شده است ، گفت: اردوگاه قاجارخیل ساری مجهز به مرکز آموزش فنی و حرفه ای شد.
گرزین با بیان اینکه امسال یکهزار و 740 معتاد از آموزش های فنی و حرفه ای برخوردار شدند، افزود: برق ساختمان، تاسیسات حرارتی، لوله کشی، پرورش قارچ، نقاشی ساختمان، کشاورزی و خیاطی از جمله رشته های آموزشی این مرکز بود.
مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران از آموزش 420 نفر مددجویان بهزیستی، 50 نفر زنان سرپرست خانوار، 132 نفر بی سرپرست و آموزش 113 نفر از معلولان  مازندران در سال 94 خبر داد.
وی افزود: اداره کل فنی و حرفه ای به منظور ارتقای سطح آموزش فنی و حرفه ای تفاهم نامه  ای با بهزیستی، راه و شهرسازی، شهرک صنعتی، غله و دانشگاه منابع طبیعی منعقد کرد.
گرزین عنوان کرد: برای کارآموزانی که دوره مهارتی و آموزشی فنی و حرفه ای را گذراند تسهیلات مشاغل خانگی و کارآفرینی با بهره 4 درصد پرداخت کردیم .
وی ادامه داد: 250 نفر تسهیلات  ازبانک ملت و 200 نفر از تسهیلات بانک ملی در سال 94 برای ایجاد اشتغال دریافت کردند.
گرزین با اشاره به اینکه مازندران همواره در المپیاد ملی مهارت دارای  مقام بوده است از کسب نخست تیم مهارتی مازندران در بین 31 استان در سال 94 خبر داد و گفت: منتظر کسب مدال طلا در المپیادهای ملی توسط جوانان مازندرانی هستیم.
وی با بیان اینکه حمایت از نخبه های مهارتی از جمله اهداف مهم این سازمان است از ایجاد مرکز رشد در استان سال 95 خبر داد.
 
گرزین  در ادامه از افتتاح دو پروژه مهم عمرانی در سال 95 در استان خبر داد و گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای هتل داری در رامسر با اعتبار 1 میلیاردو 200 میلیون و مرکز اموزشی خواهران در ساری با اعتبار 1 میلیارد و 800 تومان از جمله دو پروژه مهم فنی و حرفه ای مازندران محسوب می شوند.
 وی ، افزود:26 مرحله سنجش و ارزیابی در سال 94 در فنی و حرفه ای انجام گرفت که 76 هزار و 502 نفر در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد 38 هزار نفر زن و 39 هزار نفر مرد بودند.
گرزین ادامه داد: از این تعداد 48 هزار و 836 نفر قبول شدگان بودند که 27 هزار نفر آن زن و 22 هزار نفر مرد بودند.    
وی بااشاره به اینکه در بحث اقتصاد و فرهنگ دچار مشکل هستیم، گفت: در جامعه شغل های یقه سفید با شغل های یقه آبی برابری میکند بنابراین توصیه می شود تا فارغ التحصیلان ما به دنبال شغل های یقه سفید نرفته بلکه خودشان ایجاد شغل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز