خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خبرداد:

جذب سرمایه گذاران خارجی برای توسعه زیر ساخت های استان

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۲۸۳

بزرگ نیا گفت: در سال 94 قریب 30 میلیون تخت مسافر در شمال کشور استفاده کردند و با توجه به اینکه ظرفیت های ما در استان بیشتر از این میزان است تمهیداتی اتخاذ شد تا گردشگران بیشتری مازندران را برای اقامت انتخاب کنند.

به گزارش ایلنا،دلاور بزرگ نیا در ستاد اجرایی سفر استان در جمع خبر نگاران از آمادگی مازندران برای استقبال از مسافران نوروزی در استان خبر داد و اظهار داشت:ستاد اجرایی سفر استان در حوزه امنیتی ، ترافیکی ، بهداشتی ، فرهنگی و اطلاع رسانی بصورت تمام وقت اماده پذیرایی از مسافران نوروزی و گردشگری است.

وی با بیان اینکه مازندران از پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری خوبی برخوردار است به جذب گردشگران خارجی در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیتی که در کشور ترکیه وجود دارد و این کشور سالانه از مسافران زیادی برخوردار بود و در پیش بودن دو عید دینی و باستانی در ایام نوروز می تواند علاقمندان به گردشکری در مازندران را افزایش دهد.

  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: با توجه به جاذبه های گردشگری در استان توصیه می شود شهروندان سراسر ایران مازندران به عنوان قطب گردشگری انتخاب کنند.

بزرگ نیا ، عنوان کرد: برخی از مناطق و روستاهای مناطق استان ناشناخته یا کم شناختهشده است بنابراین توصیه می شود همه دستگاههای مربوطه نسبت به شناساندن این مناطق تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.  

وی به  گردشگری روستایی و گردشگری سلامت و دریایی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به شاخص های موجود در استان جذب سرمایه گذاران خارجی برای ایجاد مراکز اقامتی برای جذب مسافر و گردشگر باید در برنامه های مهم استان اتخاذ شود.

بزرگ نیا افزود: در سال 94 قریب 30 میلیون تخت مسافر در شمال کشور استفاده کردند  و با توجه به اینکه ظرفیت های ما در استان بیشتر از این میزان  است تمهیداتی اتخاذ شد تا گردشگران بیشتری مازندران را برای اقامت انتخاب کنند.

وی  ادامه داد: تبلیغاتی و ارائه بولتن ها و بروشور های تبلیغاتی  که درسطح استان توزیع شد پیش بینی می شود که امسال مسافران بیشتری به استان سفر کنند و بسیاری مسافرانی که تاکنون به این استان سفر کردند به این مسئله اذعان دارند.

بزرگ نیا  با بیان اینکه شرایط برای گردشگری سلامت و جذب سرمایه گذاران خارجی در این حوزه محقق شد به استقبال متقضیان زیاد برای ایجاد پرو‍ژه در این حوزه اشاره کرد و گفت:  مازندران به دلیل برخورداری از مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف و داشتن شرایط اقلیمی مناسب و موقعیت جغرافیایی راهبردی می تواند نسبت به  جذب سرمایه گذاران  خارجی برای توسعه زیر ساخت های استان اقدام نماید.

وی ادامه داد: جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری در بخش های مختلف بویژه در حوزه گردشگری می تواند در جذب سرمایه ، رونق اقتصادی و اشتغال زایی  در استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر برای اقامت گردشگران و مسافران در استان هیچگونه مشکلی وجود ندارد از 24 هتل نیمه کاره 3 تا 5 ستاره 19 هتل 4 تا 5 ستاره هستند اگر ساخت این هتل ها تا پایان امسال تحقق یابد می تواند در جذب و اسکان گردشگران خارجی و ایجاد اشتغال و درآمد زایی موثر باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ، گفت: تاکنون 300 هزار گردشگر خارجی در طول یک سال از منطقه کلاردشت بازدید کردند بنابراین می توان گفت گردشگری یک صنعت فرابخشی است که می توان دراین حوزه به خوبی ورود پیدا کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز