خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران خبرداد:

خدمات 420 تیم عملیات امداد و نجات به مسافران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۳۸۱

مدیر کل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: 420 تیم عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران در قالب هزار و 797 نفر در روز به مسافران نوروزی خدمات ارائه می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛مهدی ولی پور در گفتگو با خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ساری ، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر مازندران با اجرای دو طرحی ملی با عناوین امداد و نجات و طرح ملی ایمنی و سلامت در 74 پایگاه امداد و نجات  ثابت و سیار از 25 اسفند ماه 94  تا 15 فروردین در سطح استان به مسافران نوروزی خدمات می دهد.
وی افزود: 785 عضو جوان در اجرای طرح امداد و نجات  به 86 پزشک و پیراپزشک در خدمات رسانی به مسافران نوروزی  فعالیت می کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احر مازندران  با بیان اینکه تاکنون 277 عملیات امداد  و نجات در سطح استان صورت گرفت از کاهش 11 درصدی این تعدا د نسبت به مشابه سال قبل خبر داد.
وی به 98 حوادث جاده ای در استان در این ایام اشاره کرد و افزود: از تعداد 5 هزار و 313 حادثه هزار و 945 نفر مصدوم  بودند که این تعداد نسبت به مشابه سال گذته 43 درصد کاهش داشته است.
ولی پور ، گفت:  از تعدا د مصدومین هزار و 837 نفر به صورت سرو پایی  و 108 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی به اسکان  اضطراری تعداد 284 نفر در روز بیست و ششم و بیست و هفتم اسفند ماه 94 اشاره کرد و گفت:این تعداد نسبت به مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.
ولی پور افزود: 420 تیم عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران در قالب هزار و 797 نفر در روز به مسافران نوروزی خدمات ارائه می کنند.
وی  ادامه داد: این تیم عملیاتی با استفاده 110 دستگاه شامل موتور سیکلت و انواع خودروها  امدادی در سطح استان در راستای پشتیبانی این نهاد فعالیت می کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: تاکنون  235 هزار و 230 نفر از مسافران نوروزی تاکنون در راستای پیشگیری از حوادث  از خدمات ایمنی و سلامت  جمعیت هلال احمر استان بهره مند شدند.
ولی پور ، استقرارخیمه نماز را از دیگر فعالیت های هلال احمر مازندران در ایام نوروز عنوان کرد و گفت: این خیمه ها در نقاطی که نمازخانه و یا مجتمع فرهنگی رفاهی وجود ندارد، برپا شده است.
ولی پور گفت: تاکنون بیش از 188 هزار نسخه بروشورهای مختلف در بین مسافران نوروزی در سطح استان توزیع شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مازندران ، عنوان کرد: 5 تیم سحاب( سامانه حرکت های امدادی بشر دوستانه)  با استقرار در سطح استان به مسافران نوروزی که نیاز به کمک داشته باشند امداد رسانی می کند.
ولی پور ادامه داد: 27 پست ایمنی و سلامت برای آموزش مسافران وسه هزار و 618 نفربه  پست دوستدار کودک در ایام نوروز  مراجعه کردند.
وی افزود: یک فروند هلی کوپتر به دو استان مازندران و گلستان در صورت نیاز امداد رسانی میکند.
 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز