خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

ضرورت گسترش فرهنگ فاطمی ، عفاف و حجاب در جامعه

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۷۶۶

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، گفت: جامعه امروز نیاز به گسترش فرهنگ و سیره فاطمی و عفاف و حجاب دارد و تببین جایگاه و حقوق زن و شخصیت حضرت زهرا(س) از ضروریات امروز است.

مریم جمشیدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری ضمن تبریک خجسته میلاد بانوی دوعالم حضرت زهرا (س)   روز زن و مادر ،اظهار داشت: تبیین جایگاه و حقوق زن و شخصیت حضرت زهرا(س) از ضروریات امروز جامعه است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی کاملی از یک انسان ملکوتی از نظر اخلاق،آداب و معنویت است ، افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) می تواند برای مردان و زنان جامعه اسلامی و همه جوامع بشری الگوی بی بدیلی باشد و نامگذاری سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) به نام روز زن نشانه عزت بخشی به زنان است.
جمشیدی با تاکید بر لزوم تأسی بانوان مسلمان به سیره حضرت زهرا(س) ، افزود:جامعه امروز نیاز به گسترش فرهنگ و سیره فاطمی و عفاف و حجاب دارد و تببین جایگاه و حقوق زن و شخصیت حضرت زهرا(س) از ضروریات امروز است.
وی ادامه داد: تبیین حضرت زهرا(س) در بصیرت افزایی جامعه بویژه زنان، تبیین ویژگی های ایشان جهت استقرار نظام توحیدی، تبیین نقش حضرت زهرا(س) در حمایت از ولایت، مدیریت اقتصادی خانواده،ارتقاء سطح فرهنگی جامعه، نقش حضرت در مسائل تربیتی جامعه و ... باید محور فعالیت های هفته گرامیداشت روز زن قرار گیرد.
جمشیدی با تاکید بر مقام شامخ حضرت زهرا (س) ، گفت: رسول رأفت و رحمت که در قهقهرای سقوط اخلاق و انسانیت آن زمان که فریاد دخترکان بی دفاع در دهلیز جهالت انعکاسی جز مرگ نداشت، با گرامیداشت ام ابیها خط بطلان بر همه باورهای پوچ کشید .
وی با اشاره به سخن گهر بار حضرت رسول اکرم(ص) مبنی بر اینکه نشانه بزرگی و فرهیختگی یک انسان، با کرامت و بزرگوار دانستن زنان است، افزود: به امید روزی که جایگاه حقیقی زن ایرانی در باورها و اندیشه ها به حرمت و والایی شایسته خود تعالی یابد.
 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ، زن ، سیره فاطمی و سبک زندگی ایرانی اسلامی و زن ، بصیرت، مشارکت سیاسی و وفاداری به نظام اسلامی را از عناوین برنامه های یازدهمین و دوازدهمین روز از فرودین ماه سالجاری عنوان کرد.
وی زن، نشاط، معنویت و فرهنگ انتظاررا عنوان سیزدهمین روز و زن،کارآفرینی، اقتصاد خانواده و اصلاح الگوی مصرف را از عنوان چهاردهمین روز برنامه های هفته زن  در استان عنوان کرد.
جمشیدی،  زن ،عفاف، تربیت و تحکیم بنیان خانواده  و زن ، خودباوری، ترویج فرهنگ و هنر اسلامی را از دیگر عناوین پانزدهمین و شانزدهمین روز از فروردین ماه عنوان کرد .
وی ادامه داد: زن، مدیریت، سلامت خانواده و تعالی جامعه را عنوان هفدهمین روز فروردین ماه در هفته زن عنوان کرد .
وی با اشاره به برگزاری 4 هزار و 250 برنامه در هفته زن در سطح استان، افزود:  انجام فعالیت های علمی و تحقیقاتی، برگزاری کارگاههای آموزشی، برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌ها، برگزاری دیدارها، انجام اقدامات خدماتی، رفاهی ، تفریحی و ورزشی... از جمله  عناوین برنامه های هفته زن سال 95 به شمار می آید.
مدیر کل امور بانوان خانواده استانداری مازندران از برگزاری 2 هزار و 755 برنامه با همکاری ومشارکت دستگاه‌ها وسازمان‌ها در استان درهفته زن  خبرداد و گفت: برپایی نمایشگاه تخصصی در روزهای 24 الی 26 فروردین 95  در سالن ارشاد مرکز استان را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز