خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری:

روز طبیعت همگام با آتش نشانان ساری

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۹۴۵

سیدی اظهار داشت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری به منظور ایجاد امنیت برای شهروندان در پارک ها اماکن تفریحی تدابیر امنیتی را دستور کار خود قرار داده است.

 حسن سیدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری به تدابیر آتش نشانی ساری در روز طبیعت اشاره کرد و اظهار داشت: این سازمان به منظور ایجاد امنیت برای شهروندان در پارک ها اماکن تفریحی تدابیر امنیتی را دستور کار خود قرار داده است.
وی  افزود:آتش نشانی ساری با استقرار خودروی آتش نشانی با تجهیزات کامل اطفایی و امدادی، برپایی چادر امدادی و گشت ایمنی سیار، به منظور جلوگیری از هرگونه حریق و حادثه  آمادگی کامل در جهت امنیت مسافران و شهروندان مرکز استان دارد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری در ادامه توصیه کرد تا مسافران و شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی  جهت جلوگیری از خطر و حفظ محیط زیست ، از روشن کردن آتش در پارک و جنگل خودداری کنند.
وی افزود: می طلبد تا مسافران و مردم از برپایی چادر مسافرتی در حاشیه خیابان جاده و رودخانه خوددراری کرده و به بهانه استفاده از طبیعت ، از مراقبت فرزندران خود غافل نشوند.
سیدی عنوان کرد: از راننگان تقاضا می شود تا در هنگام احساس خواب و خستگی در محل امن توقف و چراغ های خطر خود را روشن کرده و استراحت کنند تا منجر به حوادث غیر قابل جبران نشود.
وی حمل جعبه کمک های اولیه و کپسول اطفای حریق در خودروها  را از جمله اولویت های  ایمنی سفر عنوان کرد و گفت: پرتاب کرده ته سیگار از پنجره خودرو باعث بروز آتش سوزی در طبیعت و اماکن گردشگری خواهد شد لذا نیازمند است تا تدابیر امنیتی در این خصوص اتخاذ شود.
سیدی ادامه داد: از پرتاب کردن شیشه نوشابه و شیشه های قطورکه مانند عدسی عمل می کند در طبیعت خودداری کنند که این امر منجر به درصد بالایی از آتش سوزی ها در محیط طبیعی می شود.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری، افزود:  توصیه می شود تا خانواده ها در طی مسافرت از بازی کردن کودکان در جاده ، کنار پرتگاه ها و حاشیه رودخانه ها جلوگیری کنند.
وی بستن درب خودرو ها  پس اسکان به دلیل احتمال ورود حیوانات موذی به داخل خودروها از دیگر توصیه های سفر به طبیعت عنوان کرد.
سیدی ادامه داد: بس از خاموش کردن منقل کباب تا سرد شدن کامل، هرگز آنرا جابجا نکنند و موارد ایمنی را هنگام پخت و پز رعایت کنند.
وی افزود: در لحظات اولیه اسکان ، وسایل ایمنی و راه های خروج را به خاطر سپرده تا در زمان نیاز سریعتر اقدام کنند.
سیدی در آماری روز طبیعت سال گذشته را یک روز بی حادثه و ایمن اعلام کرد.
 به گفته مدیر عامل سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی شهرداری ساری با 6 ایستگاه آتش نشانی و 20 دستگاه خودرو مجهز به تجهیزات ایمنی و 112 نفر نیروی عملیاتی به شهروندان خدمات رسانی می کند.
وی افزود: آتش نشانی ساری در سه شیفت متوالی در انجام وظیفه خطیر امداد و اطفای حریق در مرکز استان فعالیت می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز