خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

مبارزه با قاچاق کالا تحقق اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۰۴۶

بخش خصوصی تمام تلاش خود را را در اجرایی کردن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برای رشد و شکوفایی کشور و ارتقای تولید و افزایش صادرات به کار خواهد بست تا به ارتقای شاخص های اقتصادی کشوردست پیدا کند.

به گزارش ایلنا، عبدالله مهاجر در نخستین نشست هم اندیشی  تشکل های استان در راستای تحقق اقتصا د مقاومتی اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگذاری کردند به این علت است که سالهای گذشته نیز تاکید کردند اما این مساله بصورت جدی به آن پرداخته نشد ، بنابراین رهبر معظم انقلاب لازم دیدند در سالجاری بر اقدام و عمل  تاکید کنند.

وی افزود: این نامگذاری بیانگر آن است برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید برنامه های روشن و قابل اجرا ارائه داد تا اهداف تعیین شده محقق شود با توجه به اینکه این ساسیت ها تاکید بر بسیج کلیه امکانات و منابع مالی ، انسانی  و علمی کشور دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود: بخش خصوصی تمام تلاش خود را را در اجرایی کردن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برای رشد و شکوفایی کشور و ارتقای تولید و افزایش صادرات به کار خواهد بست تا به ارتقای شاخص های اقتصادی کشوردست پیدا کند.

وی ادامه داد: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری به 24 بند تاکید شده که در صورت اجرای بند به بند آنها می توان به آینده ای بهتر امیدوار شد و در تمام بند ها نگاه ایشان  به تولید ملی  و اقتصاد ایران است

مهاجر با  بیان اینکه توجه به اقتصاد کشور محور اصلی فرامین رهبری بوده  ا ست بنابراین می طلبد طبق بیانات ایشان مبنی بر اقدام و عمل این امر مهم با قدرت بیشتر انجام گیرد.

وی به حمایت از تولیدات داخلی تاکید و توجه به تولیدات داخلی را اهم برنامه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: نیاز است با قاچاق کالا به صورت جدی مبارزه شود زیرا اگر این امر تقویت شود تولید داخلی کشورمان رشد می کند و اقتصاد کشور در مقابل تهدید های دشمن نفوذ ناپذیر باشد.

مهاجر کمبود نقدی‏نگی‏ و مشکل مالی‏ و اعتباری‏ واحدهای‏ تولی‏دی‏ و صنعتی‏ را از دی‏گر موانع اجرای‏ی‏ اقتصاد مقاومتی‏ در استان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی اصلی ترین رکن اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: می طلبد تا بخش خصوصی موانع و مشکلات  تولیدات داخلی را احصاء کرده  و نسبت به مرتفع کردن آن اقدام کند .

مهاجر، افزود : دولت در سال 95 برای‏ اجرای‏ی‏ کردن برنامه اقتصاد مقاومتی‏ با روی‏کرد توجه به تولی‏د داخلی‏ عزم جدی‏ دارد و بخش خصوصی‏ نی‏ز خود را موظف به همکاری‏ با دولت می‏ داند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز