خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ثبت احوال مازندران:

فاصله سنی مناسب زوجین سبب کاهش طلاق می شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۱۳۵

مدیر کل ثبت احوال مازندران گفت: با توجه به امارهای ارائه شده از میزان طلاق مشخص می شود که یکی از راههای کاهش طلاق در بین زوجین فاصله سنی مناسب است.

به گزارش ایلنا، علی رجبی در نشست بررسی ساز و کارهای کاهش طلاق در سالن شماره دو استانداری مازندران ، اظهار داشت: هرچند آمار طلاق در کشور و از جمله مازندران آمار مطلوبی نیست امیدواریم با تعامل مسئولان نرخ طلاق را کاهش دهیم.
وی افزود: شهرستان های فریدونکنار و بابلسر به عنوان پایلوت مازندران در حوزه کاهش طلاق در نظر گرفته شدند،البته می طلبد سایرشهرستان ها نیز در راستای کاهش آمار طلاق دغدغه داشته  و  این موضوع را در سر فصل  فرهنگی  قرار دهند.
مدیر کل ثبت احوال مازندران میزان ولادت در سال 94 را 46 هزار و 463 مورد عنوان کرد که نسبت به سال پیش از آن 4 دهم درصد افزایش داشت.
رجبی ، گفت: میزان فوت نیز با 9.6 درصد افزایش نسبت به سال 93 به 14 هزار و 567 نفر رسید.
وی  در آماری میزان ازدواج  در مازندران را با کاهش 7 درصدی ، 27 هزار و 375 و میزان طلاق را  با 7 درصد افزایش 7 هزار 884 نفرطی سال گذشته اعلام کرد و افزود: نرخ طلاق در سال 94 به 2.5 رسیده در حالی که این میزان در سال پیش از آن 2.4 بوده است.
رجبی درباره سن ازدواج و طلاق در بین آقایان و خانم ها گفت:  میانگین سن ازدواج آقایان در سال گذشته 30 و در خانم ها 25 بوده که این میزان  در سال پیش از آن 29 سال برای آقایان و 25 برای خانم ها بوده است.
مدیر کل ثبت احوال مازندران  ادامه داد: میانگین سن طلاق در خانم ها طی سال گذشته 31 و آقایان 35 به ثبت رسیده و این میزان در سال 93 برای آقایان بدون تغییر و برای خانم ها 30 بوده است.
وی سن طلاق در اقشار مختلف را به ترتیب افراد بی سواد(2.6) ، فوق دیپلم (6.5) ، فوق لیسانس( 2.7) ، دیپلم و کمتر از آن 74 درصد ، لیسانس 13 درصد، دکترا نیز نیم درصد اعلام کرد.
به گفته رجبی بیشترین طلاق در دو سال اول ازدواج است و با توجه به آمار مشخص می شود که هر چه فاصله سنی مرد و زن بیشتر باشد میزان طلاق کمتر است.
مدیر کل ثبت احوال مازندران  با  بیان اینکه  12.5 درصد طلاق ها در یک سال اول زندگی و 7.5 درصد آنها زیر یکسال است ، اظهار داشت: اگر بتوانیم مانع از طلاق زوجین در این مرحله از زندگی شویم یعنی حدود 20 درصد از میزان طلاق کاهش می یابد.
وی با اشاره به آماری از میزان ازدواج و طلاق در شهرستان فریدونکنار به ترتیب با 464 و 246 گفت: البته 50 درصد ازدواج یا طلاق مختص افرادی است که خارج ازاین شهرستان زندگی می کردهد اما طلاق آنها در دفاتر ثبتی فریدونکنار به ثبت رسیده است.
رجبی ادامه داد: البته در شهرهایی مانند چالوس و گلوگاه با کاهش طلاق روبرو بودیم و باید میزان ازدواج و طلاق را بر اساس نرخ مشخص کنیم که به ازای هر هزار نفر می باشد به عنوان مثال نرخ طلاق سال 93 در مازندران 2.4 و در سال 94 نیز به 2.5 رسیده است .
وی  نر خ طلاق در کشور را نیز  2.3 اعلام کرد و گفت: آمار ارائه شده ما بر حسب نرخ تعیین می شود به عنوان مثال ممکن است میزان طلاق یک شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد اما بر حسب نرخ که با در نظر گرفت میزان جمعیت محاسبه می شود آن شهرستان از نرخ استانداردی برخوردار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز