خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران:

علیرغم مشکلات مالی دولت بخش کشاورزی در دوسال گذشته رشد چشمگیری داشت

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۵۱۹

در سال گذشته برای توسعه مکانیزاسیون حدود 50 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد

به گزارش ایلنا از قائمشهر، دلاور حیدرپور پیش از ظهر امروز در مراسم اولین نشاء مکانیزه کشور که در روستای آهنگرکلای قائمشهر برگزار شد با بیان اینکه بخش کشاورزی  و دولت نقش تامین  غذای کشوررا در دستور کار خود دارند اظهار داشت:با توجه به توسعه شهرنشینی و کاهش جمعیت روستایی  تولید باید بیشتر مورد توجه قرار  گیرد.

وی افزود: اکثریت وزرای کشاورزی دنیا بر پایداری تولید کشاورزی و تعامل بین جمعیت شهری و روستایی با هدف تولید غذا تأکید دارند.

مدیرکل اداره جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: با توجه به تبدیل شدن روستاها به شهر و کاهش جمعیت روستایی باید از ظرفیت ها و امکانات بهتر استفاده کنیم تا بتوانیم از نهاده های در اختیار بهره ببریم.

حیدرپور ادامه داد:در دوسال گذشته بخش کشاورزی علی رغم مشکلات مالی دولت رشد چشمگیری داشت و تراز منفی 8 میلیارد دلار در بخش واردات محصولات کشاورزی در سال 92 را در سال 94 به 3 میلیارد ریال کاهش داد و واردات بیش از 15 میلیون تن محصولات کشاورزی در سال 92 در سال 94 به زیر 10 میلیون تن رسید و این در شرایطی است که ما بحران آب و افزایش جمعیت را در کشورداشتیم و توصیه دولت و جهاد کشاورزی به شالیکاران ، کاهش سطح زیر کشت  و عدم کشت در استانهای غیر شمالی به دلیل بحران آب است.

وی خاطرنشان کرد:علی رغم تمام مشکلات موجود، با رشد  حدود 4 درصد، رشد اقتصادی کشور را مثبت کردیم و این نتیجه حاصل تلاش کشاورزان و حمایت دولت است.

حیدرپور با بیان اینکه در دولت قبل افرادی که مسئولیت وزارت جهادکشاورزی  را داشتند معتقد بودند دولت با واردات ، بازار میوه شب عید را کنترل کرد  اظهار داشت:این در حالی است که عید 95 آرامترین سال از نظر کاهش قیمت  محصولات کشاورزی بود و میوه، محصولات پروتئینی و سبزیجات با قیمت مناسب ارائه شد.

مدیرکل جهادکشاورزی مازندران تصریح کرد:از 6 ماه دوم سال 92 در مازندران تا پایان 94 بیش از 115 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت و بیش از 3200 دستگاه ماشین کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفت تا کشت برنج با مشقت کمتری انجام شود.

وی افزود:باید با استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود بهره وری را ارتقاء داده و با افزایش بهره وری هزینه تولید را کاهش دهیم و محصولات باغی با کیفیت بهتری دست مصرف کننده برسد.

حیدرپور با بیان اینکه در بازارهای جهانی باید دو اصل کیفیت و قیمت را مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم صادرات موفقی داشته باشیم گفت: در سال 94 حدود 80 هزار تن صادرات محصول کشاورزی را داشته ایم که 8 درصد افزایش داشته و از نظر ارزش صادرات نسبت به سال 93، 11 درصد افزایش داشت و این در صورتی است که ظرفیت ما خیلی بیشتر از این رقم است.

وی در پایان اظهار داشت: در سال گذشته برای توسعه مکانیزاسیون در حدود 50 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده ایم و یکی از استانهای برتر در جذب اعتبارات در این بخش بوده ایم و توانستیم حدود 1100 دستگاه در اختیار کشاورزان قرار دادیم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز