خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت غله منطقه دو کشور:

گندم و کلزا کشاورزان مازندرانی به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۰۵۵

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور از آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ؛رمضان‌علی ملک در جلسه هماهنگی خرید تضمینی دانه روغنی کلزا و گندم در سال زراعی جدید با اشاره به اینکه خرید دانه روغنی کلزا از 15 اردیبهشت شروع و تا 10 خرداد ادامه دارد، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی جهاد کشاورزی دربار تولید حدود 10 هزار تن دانه روغنی کلزا انتظار می رود حدود 7 هزار تن کلزا توسط این شرکت خریداری شود.

وی به قیمت خرید دانه کلزا اشاره کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه کلزا با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت 25 هزار و 300 ریال در مراکز خرید، تا 10 درصد ناخالصی و 20 درصد رطوبت قابل خریداری است.

ملک افزود: به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ده درصد و افت ناخالص بالای دو درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2  به خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: در سال زراعی گذشته درباره خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل عملکرد خوبی داشت که شایسته تقدیر است.

ملک با اشاره به اینکه تنها در ماه‌های آخر سال زراعی گذشته مقدار تاخیر در پرداخت مطالبات شاهد بودیم, تاکید کرد: امید است امسال در خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا پرداخت بهای دسترنج کشاورزان به‌موقع و نقدی و در اولین نوبت مراجعه به آنها توسط بانک عامل صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بانک کشاورزی و شعب منتخب آن جهت پرداخت به‌موقع بهای محصولات کشاورزی گندم و دانه روغنی کلزا باید با تمهیدات لازم و آمادگی کامل داشته باشند.

ملک شروع خرید تضمینی گندم را از 10 خرداد دانست و گفت: نرخ خرید تضمینی برای گندم معمولی 12 هزار و 75 ریال و برای گندم دوروم 13 هزار و 60 ریال از سوی دولت تعین شده است.

وی افزود: جهاد کشاورزی تولید گندم در سال زراعی امسال را 220 هزار تن پیش بینی کرده و انتظار می‌رود میزان 190 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز