خبرگزاری کار ایران

استاندار ایسیکول قرقیزستان در نشست مشترک با فعالان اقتصادی مازندران خبرداد:

امکان برقراری پرواز ساری به استان ایسیکول فراهم می شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۶۷۸

استاندار ایسیکول قرقیزستان، اظهار داشت: برای برقراری ارتباط دوجانبه تجاری بین مازندران و استان ایسیکول خطوط پروازی بین ساری و مرکز استان ایسیکول قرقیزستان فراهم می شود

آکی بایف در نشست مشترک فعالان اقتصادی مازندران و هیات اقتصادی استان ایسیکول قرقیزستان که در سالن همایش اتاق بازرگانی برگزار شد،  اظهار داشت: استان مازندران از ظرفیت ها پتاسیل های خوبی برخوردار است این امر گویای این است که می توان با این استان رابطه تجاری خوبی برقرارکرد و همکاری دوجانبه در حوزه مبادلات اقتصادی صورت گیرد.
 
وی افزود: استان ایسیکول به لحاظ جغرافیایی ، صنعتی  و همچنین کشاورزی شرایط مشابهی با استان مازندران دارد بنابراین می توان از این ظرفیت برای همکاری دو جانبه برای سرمایه گذاری مشترک استفاده کرد.
 
استاندار ایسیکول ، گفت: استان ایسیکول دارای دو فرودگاه بین المللی است و با چند کشور خارجی نیز خطوط پروازی مستقیم دارد و برقراری  ارتباط تجاری با مازندران را می توان از طریق برقراری خطوط هوایی محقق کرد.
 
آکی بایف به پذیرش کشور قرقیزستان در اتحادیه گمرکی کشورهای سی آی اس اشاره کرد وگفت: در حال حاضر مازندران می تواند با برقراری توسعه مناسبات تجاری کالاهای خود را به بازار 300 میلیون نفری منطقه اوراسیا صادر کند.
 
وی بااشاره به سفر استاندار مازندران به استان ایسیکول قرقیزستان و انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین این دو استان، افزود: پیشنهادات فعالان اقتصادی مازندران در استان ایسیکول مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به انعقاد تفاهمنامه و پیگیری آن اقدام لازم صورت می گیرد.
 
آکی بایف ادامه داد: اجرای بخش زیادی از این موافقت نامه بویژه در زمینه تسریع مبادلات بانکی از اختیار مدیران استانی خارج است و این امر می باسیت از سوی دولت پیگیری و محقق شود.
 
وی ، عنوان کرد: در حال حاضر شرایط برای اجرایی کردن این توافق نامه ها وجود دارد و طرفین باید این برنامه ها بصورت جدی پیگیری کنند.
 
استاندار ایسیکول قرقیزستان  ، از کشاورزی و توریسم به عنوان ظرفیت های  خوب استان ایسیکول نام برد و گفت: از سرمایه گذاری دو جانبه دراین حوزه ها به خوبی استفاده می کنیم.
 
آکی بایف برخورداری از تخفیف عوارض و تعرفه های گمرکی را از شاخصه های مهم دربرقراری ارتباط تجاری بین این دو استان برشمرد.
 
وی ، عنوان کرد: طی بازدید ی که از ظرفیت های صنعتی مازندران در روز گذشته  داشتیم  می توان به توسعه دوجانبه و همکاری مناسب صنعتی با مازندران امیدوار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز