خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبرداد:

افزایش 19 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۹۹۱

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از افزایش 19 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 95 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایلنا از ساری ،به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: براساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان ساری با 14، آمل با 13 و بابل با 12 مورد فوتی بیشترین و شهرهای عباس‌آباد و فریدونکنار هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی افزود: براساس این گزارش در سال‎های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق‌‎گرفتگی است، به‌نحوی که در سال گذشته 53 مورد مرگ‌های ناشی از حوادث کار به‌دلیل سقوط از بلندی، 18 مورد نیز برق‌گرفتگی، 15 مورد اصابت جسم سخت و 9 مورد هم مربوط به سایر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه شهریور و تیر ماه، هر کدام با 14 مورد بیشترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد، تصریح کرد: سنین 31 الی 40 سال با 29 مورد دارای بیشترین فوتی و سنین کمتر از 20 سال با هفت مورد فوتی در آن به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه از این تعداد عنوان‌شده 74 نفر متأهل و بقیه مجرد هستند، افزود: از تعداد 95 نفر از فوت‌شدگان ناشی از حوادث کار، 88 نفر ایرانی و بقیه ملیت غیرایرانی (افغانستانی) هستند.

عباسی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهم‌‎ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز