خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

با وجود تشکل ها مشکلات در واحدهای کارگری کاهش می یابد

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۰۳۰

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: اگر مادر جامعه از تشکل های خوب برخوردار باشیم به طور حتم مشکلات در واحدهای کارگری کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛ کامران اصغری در نشست سه جانبه گرایی دولت، کارگر ؛ کارفرما  که به مناسبت هفته کارگر در سالن اجتماعات اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران برگزار شد ، هاظهار داشت:حفظ نیروی کار و صیانت از واحدهای تولیدی از اهداف مهم این نشست محسوب می شود.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران علرغم مشکلاتی که در پیش روی دارد همچون تورم، تحریم  ولی همچنان روی پای خود ایستاده است .
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ، گفت: شایسته است تا در تحقق فرامین رهبری بتوانیم در حوزه تولید ودفاع از حقوق کارگران عملکرد خوبی ارائه دهیم.
اصغری افزود: همگان اذعان دارند که نامگذاری سال ها از جانب مقام معظم رهبری یک حرکت تشریفاتی نبوده و نیست بلکه ایشان به عنوان رهبر انقلاب  نیاز کشور را برانداز کرده و نامگذاری هر سال با نامی مربوط به نیاز همان سال خط مشی را برای دستگاه های مختلف مشخص کرده است.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی و تاکید بر اقدام و عمل شعاری است که رهبری برآن تاکید کردند بنابراین می طلبد تا کارفرمایان، کارگران و تعاون با همکاری و تعامل در تحقق این امر مهم تلاش کنند.
اصغری با بیان اینکه باید تمهیداتی اتخاذ شود تا بتوانیم تولید و خدمات در مازندران ارتقاء دهیم، عنوان کرد: اهداف در هر دستگاهی مشخص است هدف در در این نهاد  و تشکیلات آن توسط سیاست گذاری های دولت نیز تبیین شده است که آن هم حمایت از کار و کارگر و تولیدات داخلی است.
وی همسو بودن با تشکلات و ارتباط متقابل با همدیگر را راه رسیدن به اهداف اصلی دانست  و تحقق این امر را مستلزم حمایت از تولید و تولید کننده عنوان کرد.
اصغری با بیان اینکه باید مصلحت کشور را در تولید و کار مد نظر قرار دهیم ، عنوان کرد:  باید سیاست ها در جهت قشر تولید کننده و کارفرما اعمال شود و باید در عمل نیز این حمایت بروز پیدا کند.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران ، گفت:  می طلبد با همکاری و تعامل سه جانبه برای حفظ و بقای واحد های کارگری و حفظ آن کارگاه از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.
وی  با اشاره به اینکه اختلافات در همه جوامع ، خانواده ها و تشکل ها وجود دارد در حوزه کارگری نیز اختلافاتی مشهود است لازمه تکرار نشدن این امر این است از قبل ریشه برخی از این اختلافات سوزانده شود.
اصغری ادامه داد: تشکل ها با ورود به این مسائل می توانند با گفتمان ،میانگین سازش آنان را افزایش دهند تا این اختلاف به مودت و دوستی منتهی شود.
وی  به کارکرد خوب تشکل ها در جامعه اشاره و تاکید بر اینکه تشکل ها باید عدالت محور باشند ،افزود: اگر مادر جامعه از تشکل های خوب برخوردار باشیم به طور حتم  مشکلات در واحدهای کارگری کاهش می یابد.
اصغری ، عنوان کرد که اگر در واردات و صادرات سیاست ها درست باشد ریزش نیروی کار کاهش خواهد یافت و خروجی خوبی را به همراه دارد .
اصغری با اشاره به تشکیل شورای سازش در کارگاهها افزود: برای از بین بردن اختلافات و درگیریها شورای سازش تشکیل شدهمچنین اولویتهای روابط کاردر سال 95 بایدمشخص شودکیفیت بازرسیها، روابط کاروبیمه بیکاری از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیر کل تعاون و اداره کار مازندران تعدادکانونهای انجمنی صنفی کارگری 5 ، انجمنهای صنفی کارگری را 64وتعداد کل سایر تشکلهای کارگری دارای اعتبارشورای اسلامی کاروکانون شوراهارا62،نماینده کارگران ومجمع استانی را227 ودر مجموع 523 تشکل در استان اعلام کرد.
 
اصغری ادامه داد: تشکیل دبیر خانه دائمی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم با برگزاری جلسه مستمر مصوبه  ای را مطرح و آن را پیگیری کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز