خبرگزاری کار ایران

امام جمعه چالوس :

مدیران برای حل مشکلات کارگران و فقرا گام بردارند

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۰۵۵

امام جمعه چالوس گفت:حق کارگران به‌درستی ادا نمی‌شود و با وجود اینکه بیشتر کارگران گرفتاری‌های زیادی دارند اما مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

به گزارش ایلنا ؛حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری، امام جمعه چالوس ؛در همایش تجلیل از کارگران نمونه این شهرستان با گرامیداشت هفته کار کارگر گفت: قرآن کریم به‌عنوان یک کتاب اخلاقی و ایمانی، فلسفه خلقت مرگ و حیات را انجام فعالیت تولید، کار، کوشش و اهتمام با بهترین برند و کیفیت بیان می‌کند.

 

وی با اشاره به نقش ارزنده کارگران در پیشرفت، توسعه و ارتقا جامعه، افزود: کارگران نبض حیاتی رشد و بالندگی کشور بوده و هستند چون صنعت و بخش های مهم تولیدی کشور با دستان توانمند کارگران می چرخد.

 راشدی با بیان این که تلاش و کوشش  کارگران در امر تولید و رونق اقتصادی ستودنی است، خاطرنشان کرد: تلاش شبانه روزی کارگران زمینه ای را برای تحقق اقتصاد مقاومتی که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است فراهم می‌کند.

 

امام جمعه چالوس با بیان این‌که خودکفایی و تولید محصولات باکیفیت می‌تواند موجب سربلندی کشور باشد، گفت: عنوان کارگری، عنوانی اعتقادی و اسلامی، معادل‌سازی و شناخته می‌شود که ریشه در مبنای اعتقادی، اسلامی و باورهای ما دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با  بیان این که کارگران نقش مهمی در حرکت چرخ های اقتصادی کشور دارند، گفت: احترام و تکریم از کارگران به عنوان گردانندگان چرخ های تولید کشور رسالت مهم دولتمردان است.

وی کارگران را متولیان چرخه اقتصادی عنوان کرد و افزود: حق کارگران به‌درستی ادا نمی‌شود و با وجود اینکه بیشتر کارگران گرفتاری‌های زیادی دارند اما مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

 

راشدی ادامه داد: همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی حاصل رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی است و چنانچه از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود توسعه و پیشرفت جامعه رونق پیدا خواهد کرد.

 

امام جمعه چالوس با اشاره به مکتب اسلام حامی کارگران و مظلومان است، افزود: در اسلام به موضوع کار و کارگری عنایت ویژه ای شده است و محصول کار کارگران باید اهمیت داشته باشد و بعد از سال ها خدمت هم از حقوق کافی برخوردار باشند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که همه اقشار جامعه نیاز به امنیت شغلی دارند، اظهار داشت: اقتصاد مردم باید تامین شود تا آرامش و امنیت داشته باشند.

 

وی با بیان این که مدیران برای حل مشکلات کارگران و فقرا گام بردارند، تصریح کرد: نقش کارگران در انقلاب و جنگ تحمیلی باید نگارش شود تا آیندگان بدانند که این قشر چه خدماتی کردند.

 

راشدی با بیان این که اقتصاد بر پایه تولید، توزیع و خدمات است، افزود: مسؤولان برای به دست آوردن دل محرومان جامعه تلاش کنند.

 

وی با اشاره به این‌که آثار رنج همواره بر دستان ائمه اطهار(ع) باقی بود، خاطر‌نشان کرد: این یعنی اگر ائمه معصومین(ع) دیگران را تشویق به تلاش می‌کردند خودشان در رأس این امور بودند.

 

امام جمعه چالوس  با تأکید بر این‌که دولت باید زمینه کار را برای جوانان تحصیل‌کرده جویای کار فراهم کند، افزود: اگر فرد جویای کار پیگیر کار شود در این‌صورت می‌تواند شغل پیدا کند.

 

وی در پایان با بیان این که کارگر مانند علم مرز ندارد، اظهار داشت: کارگر پایه تولید است که اگر کارگر نباشد تولیداتی وجود ندارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز