خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبر داد:

اختصاص اعتبار 150 میلیارد تومانی بنیاد برکت به مازندران

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۱۰۱

استاندار مازندران گف: اعتباری حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد برکت برای سرمایه گذاری در استان در نظر گرفته شد که از این میزان ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه تولید مصرف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛ ربیع فلاح جلودار درجمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استانداری، توسعه و رونق اقتصادی و همچنین رفع بیکاری را از دغدغه های مهم استان عنوان کرد و گفت: مازندران از جمله استان هایی است که درجهت مرتفع کردن مشکل بیکاری گام های موثری برداشته است.
فلاح افزود: مازندران جلسات متعدد در راستای اهداف و ساسیت های رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل برگزار کرده است که رفع موانع تولید و ارتقای رشد اقتصادی از جمله مباحث مهم در این جلسات بوده است.
وی توجه به جذب سرمایه گذاررا از جمله اهداف مهم استان عنوان کرد که می بایست با تدابیر درست گامهای موثری در ارتقای اقتصاد  و ایجاد اشتغال در استان برداشت.
فلاح  با اشاره به اینکه بعد از برجام سرمایه گذاران در بخش سرمایه گذاری به استان ورود پیدا کردند ، سرمایه گذاری ۶۶۰ میلیارد ریالی در در منطقه بندر امیر آباد نمونه ای از این مهم محسوب می شود.
وی از صنعت گردشگری به عنوان صنعتی پویا در راستای جذب سرمایه گذار و گردشگر یاد کرد و گفت: سرمایه گذاری در این صنعت موجب پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی وهمچنین موجب ایجاد مشاغل می شود.
فلاح ادامه داد: اعتباری حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد برکت برای سرمایه گذاری در استان در نظر گرفته شد که از این میزان ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه تولید مصرف شد.
وی شاخص پیشرفت در استان را نسبت به استانهای دیگر مثبت ارزیابی کرد و گفت: اشتغال  بویژه اشتغال فارغ التحصیلان از جمله مشکلاتی است که در کمیته راهبردی برای استفاده از ایده و اشتغال این قشر از جمعیت در استان شکل گرفته است.
استاندار مازندرا ن ،عنوان کرد: مازندران اشتغال و اقتصاد آن فصلی است و به همان ترتیب میزان  مشارکت اقتصادی و اشتغال زایی متفاوت است این در حال است سال گذشته میزان اشتغال زایی در استان حدود شش دهم درصد افزایش یافته است.
فلاح از صدور مجوز پایانه صادرات ماهیان خاویاری در شهرستان جویبار خبر داد وافزود: پایانه صادرات صیفی جات در جویبار فعال میشود.
وی در ادامه از ایجاد گلخانه با وسعت یکهزار و ۶۰۰ هکتاری در شهرستان بهشهر خبر داد و گفت: مازندران با دارا بودن فارغ التحصیلان کشاورزی می تواند دراین حوزه به خوبی ورود پیدا کند.
فلاح به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان اشاره کرد و گفت:ظرفیت پایانه گل و گیاه در غرب استان از جمله ظرفیت های است که خوب به آن توجه نشده است.
وی با بیان اینکه فضای استان باید برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فارغ‌التحصیل‌ها متخصص مهیا شود، اضافه کرد: در سال گذشته اشتغال‌زایی در مازندران افزایش یافته است و همه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در استان فراهم کردیم.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه تغییر استاندار همیشه در مازندران مطرح می‌شود اما تا پایان سال خبری از تغییر بنده نیست، گفت: بیشترین بحث ما در سال جاری مبحث اقتصادی است و این مسئله را به فرمانداران ابلاغ کردیم.
 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز