خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

صیانت از نیروی کارمهمترین اصل در توسعه اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۴۷۴

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ، گفت: صیانت از نیروی کار مهمترین اصل در توسعه اقتصادی کشور است

به گزارش ایلنا از ساری، کامران اصغری در همایش تجلیل از کارگران گروه های کارو واحدهای نمونه مازندران که به مناسبت هفته کارگر در سالن الغدیر سپاه برگزار شد، اظهار داشت:اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خدمات ارزنده ای را به کارگران و جامعه هدف این نهاد در سال گذشته ارائه کرده است.
 
وی ، افزود: فعالیت این اداره کل بر اساس اصل سه جانبه گرایی میان کارگر، کارفرما و دولت است که این امر با تشکیل چندین جلسه در استان محقق شد و پیش بینی می شود با تعامل و همکاری این طیف از جامعه عملکرد سال 95 بهتر از گذشته باشد.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعامل نمایندگان و تشکل های کارگری و کارفرمایی استان را بسیار ارزنده خواند وگفت: کارگران ، کارفرمایان و تعاونی چون زنجیره به هم متصل هستند، گفت: تلاش می کنیم تا با تعامل و همکاری این زنجیره را متسحکم کنیم.
 
وی با اشاره به نقش کارگران در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ، گفت: کارگرا ن  و کارفرمایان به این نکته مهم توجه دارند که  با تکیه بر هم می توانند به خلق حماسه و حرکت جهشی در عرصه های اقتصادی دست بزنند.
 
اصغری با اشاره به نامگذاری رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" ، افزود: بدون تردید نامگذاری امسال  از سوی رهبر انقلاب بسیار هوشمندانه، تعیین کننده و راهنمایی برای حرکت به سمت و سوی استقلال اقتصادی در کشور است.
 
وی ادامه داد: درست کارکردن در واحدهای تولیدی و دستگاههای دولتی، صرفه جویی از جمله مصداق های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و می شود گفت که در مازندران این شاخصه ها به خوبی تحقق یافت.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: سیاست های  تیین شده دولت رونق بخشیدن به اقتصاد کشور و خود محوری است بنابراین حمایت از واحدهای تولیدی نیمه تمام، توسعه واحدهای تولیدی و حفظ موجودیت واحدهای تولیدی رادستور کار خود قرارداده است.
 
وی رسیدگی به کسب و کار خرد را از برنامه های این اداره کل عنوان کردو گفت: با تمهیداتی که از سوی این نهاد اتخاذ شد به طور حتم سال 95 سالی بهتر از گذشته در این حوزه رقم خواهد خورد.
 
اصغری ارتقای سطح فرهنگ کارگران و کارفرمایان را از برنامه های این نهاد عنوان کرد و گفت: سعی شد که پرونده های دعاوی کارگر و کارفرما قبل از ورود به محاکم قضایی سازش شود .
 
وی نرخ بالای بهره بانکی، ارزش بر افزود کالا و دست و پا گیر بودن برخی از قوانین را از مشکلات مهم بر سر راه تولید و این نهاد عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز