خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در جلسه شورای اداری تاکید کرد:

هردهیاری در استان باید یک پروژه اقتصادی تعریف کند

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۹۸۰

فلاح گفت:به دهیاران استان تکلیف شد تا در سال ۹۵ هر دهیاری یک پروژه اقتصادی تعریف کند و این امر از مطالبات استانداری است که باید به این تکلیف عمل شود.

ربیع فلاح جلودار در جلسه شورای اداری مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مازندران از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برخوردار است می طلبد که از سرمایه خدادادی در راستای توسعه اقتصادی و ارتقای اقتصاد استان استفاده کرد.
 
فلاح،افزود: در تحقق شعارمقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی می توان با برخورداری از ظرفیت های استان در اجرای این عمل به عنوان الگو برتر سرآمد دیگر استان ها باشیم.
 
وی ادامه داد: پیش بینی می شود با بهره گیری از ظرفیت های موجود در استان به حدی از خود کفایی برسیم که بتوانیم  ۵۰ درصد جامعه توسعه متوازن داشته باشیم باید زمینه آن را با برقراری عدل و قسط به خوبی فراهم کنیم.
 
فلاح به امنیت غذایی به عنوان یک مقوله مهم در جامعه اشاره کرد و گفت: مازندران می تواند پرچمدار اقتصاد مقاومتی در حوزه فعالیت های اقتصادی باشد و برنامه های تدوین شده استان را یکی پس از دیگری اجرا کند.
 
وی با بیان اینکه بخشی از پروژه های استان نیاز به اعتبار ملی ندارد ، افزود: اجرای ۵ طرح مهم در دستور کار قرار گرفت.
 
فلاح به قابلیت استان در کشت برنج اشاره کرد و از افزایش نزدیک به  ۱۸۰هزارتن محصولات برنج استان  در سال ۹۴خبر داد و گفت:  با تلاش بیشتر می توان این میزان را به ۲۰۰ هزار تن ارتقا داد این در حالی است که برای خود کفایی کامل نیاز به بیش از ۵۰۰ هزار تن تولید برنج است این امر میسر نمی شود مگر اینکه تلاش جدی در این زمینه انجام گیرد.
 
استاندار مازندران تهیه و آماده ارائه بودن طرح خود کفایی برنج را از اقدامات مهم اسان عنوان کرد و گفت: طبق این طرح طی مدت سه سال می توانیم به خودکفایی برسیم.
 
وی با بیان اینکه استانی که در جهت سیاست زدگی حرکت می کرد در حال حاضر در مسائل اقتصادی پیشرو است ،عنوان کرد: میزان بالای مشارکت مردم در در انتخابات نشان از حرکت رو به رشد استان دارد.
 
استاندار مازندران افزود: به دهیاران استان تکلیف شد تا در سال ۹۵ هر دهیاری یک پروژه اقتصادی تعریف کند و این امر از مطالبات استانداری است که باید به این تکلیف عمل شود.
 
فلاح با بیان اینکه مشکلات صادرات استان با تدابیر اتخاذ شده مرتفع شده است، گفت: کیفیت و قیمت محصولات در بازارهای جهانی از جمله مسائل مهمی است که باید به خوبی بر آن سعه گذاشت که در این همین راستا می توان گفت که کشورهای حوزه دریای خزر می تواند بازار مهم برای استان تلقی شود.
 
وی ادامه داد: برای تحقق این امر می بایست صادرات ما تولید محور و تولیدات ما صادرات باشد.
 
فلاح با اشاره به اینکه تعهداتی از گذشته باقی مانده که مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است ، گفت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت سرمایه گذاری شد و امسال نیز بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال در بندر امیر آباد  پروژه در دست افتتاح داریم.
 
استاندار مازندران  در این جلسه به توسعه شرکت های دانش بنیان و مرتفع کردن تنگاههای جوانان و شناسایی مشکلات پیش روی آنان از سوی فرمانداران و دستگاههای اجرایی تاکید کرد.
 
وی با اشاره به اجرای طرح دریا آنرا یکی از طرح های موفق در استان برشمرد و عنوان کرد: سال ۹۳ میزان غریق ما ۵۳ درصد کاهش یافت و این میزان در سال ۹۴   به ۶۳ درصد رسید که نسبت به سال مشابه ۱۱و نیم درصد کاهش داشته است.
 
فلاح ، افزود: برگزاری روز کارگر و تکریم از این قشر تلاشگر جامعه، تکریم از اعضای شورای شهر و روستای استان از برنامه های بود که در طول هفته انجام گرفت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز