خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر ساری:

شهرداری به قانون عمل نمی کند

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۲۱۱

در بسیاری مواقع شهرداری به قانون عمل نمی کند این در حالی است که می طلبد برای پیشبرد بسیاری از موارد ، قانونی عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، علی اکبر زلیکانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری به آیین نامه ترک تشریفات مناقصه اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تنظیم گزارش متقاضیان و یکنواختی در ارائه اطلاعات این مورد وجود دارد که اگر به خوبی اجرا شود خروجی خوبی خواهد داشت.
 
وی افزود: با توجه به اینکه ترک تشریفات عین قانون است اگر بتوانیم در همین راستا مشاور نیز انتخاب کنیم به طور حتم خوب خواهد بود اما خروجی آن کار چیست؟ تحقق این امر زمانی میسر می شود که  ضمانت های لازم برای این کار وجود داشته باشد ودر نهایت به خروجی قابل قبولی ختم خواهد شد.
 
عضو شورای اسلامی شهر ساری، گفت: قرار شده بود با صحه گذاشتن بر این امر منتج به دستاورد خوب برای تسهیل در امور شهروندان شود که این امر میسر نشد به طور مثال ، اختصاص دادن یک لاین از خیابان های شهر به دوچرخه سواری، عمق بخشی به مسیر تاکسی، جمع آوری آبهای سطحی که هیچکدام از این طرح ها در شهر اجرا نشد.
 
وی ادامه داد: در آیین نامه قبلی ترک تشریفات به استناد ماده ۴ قانون بود این در حالی است که در قانون جدید به استاناد قانون تسری است.
 
زلیکانی در ادامه با بیان اینکه مقرر شده بود تا شهرداری فاز دوم پارک ملل را اجرایی کند در حالیکه این امر هنوزمحقق نشده است، گفت: این پروژه مصوبه سال قبل بود و می بایست تاکنون اجرا می شد ولی همچنان راکد مانده است .
 
وی افزود: اجرای این پروژه اثرگذاری خوب بر روی منطقه دارد زیرا سطح  گسترده ای از منطقه ساری رادر بر دارد و اجرای آن می تواند فضای مناسب گردشگری و تفریحی را برای شهروندان مرکز استان و همچنین گردشگران و مسافران فراهم کند.
 
عضو شورای اسلامی شهر ساری به زیر گذر پل گردن که مصوبه دو سال قبل شهرداری بوده است اشاره کرد و گفت: اجرای این پروژه نیز در این منطقه از روند خوبی برخوردار نیست.
 
وی  ادامه داد: رانندگان این پروژه های عمرانی هنوز دستمزدشان را دریافت نکردند از پس تا این افراد دستمزدشان رادریافت نکرد مدیران و کارمندان رسمی نباید حقوق دریافت کنند.
 
  زلیکانی ، عنوان کرد: در بسیاری مواقع شهرداری به قانون عمل نمی کند این در حالی است که می طلبد برای پیشبرد بسیاری از موارد ، قانونی عمل کنیم.
 
محمد جعفری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری از تدوین سند راهبردی 20 ساله شهرداری ساری خبر داد و گفت: این سند بر اساس چشم انداز توسعه شهر ساری در افق 1412 تدوین و طراحی شده است.
 
 وی افزود: بسیاری از گره های اداری و تکریم ارباب رجوع در این سند گنجانده شده است که امیدواریم با اجرایی شدن این سند، مدیریت فرآیند شهرداری برای شهروندان به سهولت انجام گیرد.
 
پرویز شعبانی ، از برگزاری یادواره  شهدای بخش کلیجانرستاق خبر داد و اظهار داشت: این یادواره در 30 اردیبهشت به میزبانی روستای آبکسر با سخنرانی سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران در بخش کلیجانرستاق برگزار می شود.
 
وی افزود: افتتاح بیمارستان شهروند (بیمارستان تخصصی کلیوی) درمنطقه  جنوب شهر ساری با حضور وزیر بهداشت و درمان اعتماد خوبی رادر بین مردم این منطقه ایجاد کرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر ساری به وعده شورا و شهرداری ساری برای بازگشایی خیابان امام زاده عباس اشاره کرد و گفت:اجرای این طرح مصوبه سال گذشته بود که هنوز با گذشت زمان اجرایی نشده است می طلبد تا اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد.
 
وی افزود: نصب پارکومتر در سطح شهر مصوبه ای بود که در سال 93 تصویب شد ولی با گذشت زمان همچنان بعضی از خیابان ها از وضعیت نابسامانی برخورداراست که این امر نیز نیازبه بررسی و پیگیری است.
 
 جمال باقری دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری افتتاحیه دو بیمارستان درمانی در مرکز مازندران را امری مهم و قابل تقدیر دانست و گفت:مرکز جامع بیماران کلیوی شهروند در جنوب شهر ساری است که این پروژه درمانی شامل درمانگاه فوق تخصصی وتخصصی، اتاق عمل سرپایی، اتاق ریکاوری، آزمایشگاه تخصصی ، رادیولوژی، سونوگرافی، که توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران با مشارکت شورای اسلامی شهر ساری و شهرداری در مرکز استان ساخته شد.
 
وی همچنین از بهره برداری مرکز جامعه سرطان در ساری خبر داد و گفت: ساخت پروژه بیمارستا ن ماهک ویژه کودکان از دیگران پروژه هایی است که در مرکز استان در حال انجام است.
 
وی افزود: این پروژه یکی از بزرگترین بیمارستان جامع سرطان کودکان در شمال کشور تلقی خواهد شد که به کودکان سرطانی خدمات درمانی ارائه می کند.
 
 محمد رشیدی معاون شهرداری ساری در این جلسه در پاسخ به پرسش عضو شورای شهر ساری مبنی برکند بودن روند اجرای فاز دوم بوستان ملل گفت: زمین هفت هکتاری درکنار رودخانه تجن قرار دارد که کار قطع درخت را شروع کردیم که جهاد کشاورزی مانع از این کار شد که یک هفته طول کشید تا این نهاد را قانع کنیم این باغ در بستر رودخانه واقع  شده و جهاد هیچ گونه ادعایی بر آن نمی تواند داشته باشد.
 
وی افزود: اجرای این پروژه در دست اقدام است فقط یک سری روند اداری است که باید طی شود حتی مجوز ساخت سالن ورزشی در این مسیر گرفته شد که منتظر تامین اعتبار هستیم.
 
رشیدی درباره احداث زیر گذر پل گردن گفت: زیر گذر نخست احداث شد فقط جابجایی لوله های گاز و آب است که که منجر می شود تا بهره برداری از این طرح  زمان بیشتری ببرد.
 
وی به پل رو گذر بلوار کشاورز در تقاطع کمربندی جنوبی اشاره کرده و آن پل خاص عنوان کرد که در شمال کشور منحصر به فرد است که نمونه آن در بزرگراه صدر احداث شد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز