خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران:

یکی از مختصات اقتصادمقاومتی مردمی کردن آن است

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۴۵۱

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران گفت:همگان بایستی در حوزه تبلیغ، ترویج و تبیین اقتصادمقاومتی پای کار بیایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛سرهنگ غلام‌رضا شریعتی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران امروز(20اردیبهشت) در دیدار آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه استان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد مقدس به دستور رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران امام خامنه ای (حفظه الله) عنوان داشت: اردوهای جهادی با موضوع محرومیت زدایی، اقتصادمقاومتی و تامین امنیت غذایی سه محور اصلی فعالیت های بسیج سازندگی است.
 
وی ضمن قدردانی از آیت الله طبرسی جهت تبیین سیاست های اقتصادمقومتی در خطبه های نمازجمعه مرکز استان، گفت: توسعه و عمران روستایی، بکارگیری و ایجاد بستر کار لازم برای جوانان در قالب اردوهای جهادی و ورود به حوزه اقتصاد مقاومتی مورد توجه بسیج سازندگی است.
سرهنگ شریعتی با بیان اینکه اجرای پروژه های عمرانی کوچک و زودبازده در حوزه های مختلف استان نظیر آب، بهداشت، راه و ...با همکاری و هماهنگی کمیته حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) و سایر دستگاه های اجرایی در دستور کار این نهاد مقدس جانمایی شده، یادآورشد: امنیت غذایی و درمانی(کاشت گیاهان دارویی) از ماموریت های مهم این بخش بوده است.
 
وی با بیان اینکه در مدت سه سال گذشته قریب به 12هزار اقتصاد خرد در حوزه اشتغال خانگی و روستایی(کشاورزی) در 14عرصه بسیج سازندگی به مرحله اجرا رسیده، خاطرنشان کرد: همچنین 2هزار و 950واحد اقتصاد خرد با اعطای تسهیلات از سوی بسیج سازندگی در سراسرمازندران ایجاد شده است.
سرهنگ شریعتی با تاکید اینکه یکی از مختصات اقتصادمقاومتی مردمی کردن آن است، تاکید کرد: همگان بایستی در حوزه تبلیغ، ترویج و تبیین اقتصادمقاومتی پای کار بیایند.
وی ابراز داشت: ماموریت ایجاد سه هزار و 500واحد اشتغال خانگی و اقتصاد مقاومتی (آبزیان، گلخانه، پرورش موغ بومی-بوقلمون-بلدرچین-اردک، پرورش دام سبک و سنگین، کاشت زعفران-گیاهان دارویی، صنایع دستی و قارچ خوراکی) با اعتبار 40میلیاردتومان در سال جاری به بسیج سازندگی استان واگذار شده است.
 
 سرهنگ شریعتی به اتمام پروژه شش خانه محروم که به همت گروه اردوهای جهادی و کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) استان در روستای اجارستاق ساری ساخته شده،اشاره کرد و گفت:مقرر شده بود که فردا سه شنبه 21اردیبهشت با حضور ربیع فلاح استاندار مازندران کلید خانه ها به مالکین تحویل که به جهت شهادت مدافعان حرم مازنی در منطقه خان طومان حلب سوریه این مهم به تعویق افتاده است.
وی اذعان داشت: بسیج سازندگی مازندران براین باور معتقد که با مشارکت دولت، خیرین و گروه های جهادی می تواند ظرف مدت یکسال مشکلات نیازمندان استان را مرتفع نماید.
سرهنگ شریعتی گفت: تابستان سال جاری 182واحد مسکونی به خانواده های محروم استان تحویل داده می شود.

وی با بیان اینکه این منازل مسکونی 26متر مطابق با استاندارهای کمیته امام خمینی(رحمت الله علیه) با هزینه تمام شده 27میلیون تومان برای هر واحد ساختمان به همت گروه های جهادی احداث می شوند، یادآورشد: بسیج سازندگی استان اجرای 500طرح شامل خانه عالم، مسجد، حوزه علمیه، تامین آب شرب روستایی، خانه محرومین و... را در سال جاری متعهد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز