خبرگزاری کار ایران

مدیر امور اراضی مازندران:

90درصد اراضی کشاورزی استان سند مالکیت ندارند

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۸۸۲

90 درصد اراضی کشاورزی مازندران سند مالکیت ندارند این در حالی است که با سند دار کردن این اراضی پدیده ی مذموم زمین خواری برای همیشه در استان از بین می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، مدیر امور اراضی مازندران در نخستین کارگاه آموزشی مدیران دستگاه های خدمات رسان و دهیاران  شرق استان که با حضور مدیرکل بازرسی استان ، تعدادی از مدیران کل ، فرمانداران ، مدیران دستگاه های خدمات رسان  و دهیاران شرق مازندران امروز در سالن بصیرت شهرستان بهشهر برگزار شد اظهار داشت: با اجرای طرح هادی و فراهم سازی بسترهای مناسب زندگی  می توان اقتصاد مقاومتی را در روستا تحقق ببخشیم تا روستاییان در روستا ماندگار شوند.
 
دوستی با بیان اینکه قانون باید منعطف باشد افزود: سازمان امور اراضی استان ضمن حفاظت از اراضی در کنار کشاورزان روستایی است و بر تسریع در امور مردم تأکید می کند.
 
وی با اشاره به سند دار کردن اراضی کشاورزی ، رفع تداخلات و واگذاری اراضی شیب دار به عنوان اولویت ها و دغدغه های مهم امور اراضی استان  ادامه داد: 90 درصد اراضی کشاورزی   مازندران سند مالکیت ندارند این در حالی است  که با سند دار کردن این اراضی پدیده ی مذموم زمین خواری برای همیشه در استان از بین می رود.
 
مدیر امور اراضی مازندران با بیان اینکه  بخش قابل توجهی از مالکیت زمین های استان با منابع طبیعی اختلاف دارد افزود: این تداخلات باید در کمیسیون مربوطه رسیدگی شود  تا حقوق  مردم و دولت حفظ شود.
 
رضا دوستی ایرانی در ادامه بحث واگذاری اراضی شیب دار به تشکل های وابسته به بخش کشاورزی را مطرح کرد و با اشاره به محدودیت زمین گفت: در مازندران بایست نگاه کشاورزی ، دامپروری ، گردشگری و صنایع در راستای بهینه کردن محصولات کشاورزی و متناسب با شرایط منطقه ای مدنظر قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه نگاه ما در راستای حفظ اراضی نگاهی ایجابی است ادامه داد: قانون حفاظت از اراضی در جهت حفظ زمین و رونق تولید می باشد که برای حفاظت آنها به عزم و اراده ملی نیاز است.
 
مسئول سازمان امور اراضی استان گفت: سازمان با انبار کشاورزی ، دیوار کشی ، توسعه گردشگری ، اتاق نگهبانی ، اتاق کارگری و .. به شرط در نظر گرفتن قانون ، ضوابط و مقررات موافق است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز