خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور در گردهمایی سراسری فرمانداران سراسر کشور در مازندران

تحقق اقتصاد مقاومتی از اولویت های کشور است

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۳۰۵

محمد حسین مقیمی، در این گردهمایی، افزود: اقتصاد مقاومتی و ضرورت اجرای عملی آن، توجه به مسائل اجتماعی به منظور کاهش آسیب ها و تکریم ارباب رجوع در ادارات و نهادها مهم ترین تکالیف وزارت کشور در سال 95 است.

به گزارش ایلنا از ساری، محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور در گردهمایی سراسری فرمانداران سراسر کشور در مازندران، با اشاره به این که وزارت کشور در سال 95 سه تکیلف را در صدر برنامه های خود قرار داده است، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی و ضرورت اجرای عملی آن، توجه به مسائل اجتماعی به منظور کاهش آسیب ها و تکریم ارباب رجوع در ادارات و نهادها در برگیرنده این برنامه ها است.

معاون سیاسی وزیر کشور، با اشاره به این که تحقق اقتصاد مقاومتی از اولویت های  کشور است و مقصود از اجرای آن، تحول بنیادین اقتصادی است و فرمانداران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند، تصریح کرد: از تمام ظرفیت ها برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

مقیمی با اشاره به این که اختیار لازم از سوی وزارت کشور برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی به استان ها واگذار شده است، اظهار داشت: وزارت کشور جایگاه فرمانداران را بسیار مهم می داند و بر تقویت نقش آنان برای تحقق رسالت های این وزارتخانه در سال 95 تاکید دارد.

وی فرمانداران را مسئولین اجرایی اصلی دولت برای تحقق سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید دانست و افزود: وزارت کشور توقع دارد استانداران، فرماندارن و بخشداران حامی سیاست های دولت باشند و به مردم گزارش عملکرد دهند، چرا که مقصود از سیاست دولت همان سیاست های نظام در مقام اجرایی است که توسط مجلس تصویب و از طریق رییس جمهور ابلاغ می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به این که مجریان باید اولویت های برنامه ها و سیاست های دولت را بشناسند، خاطر نشان ساخت: شرط توفیق ما در اجرای سیاست های دولت پذیرش و درک جایگاه مسئولت در مقام مجری است.

وی با بیان این که دولت در شرایطی مسوولیت اجرایی را به دست گرفت که کشور با تورم 43 درصدی روبرو و رشد اقتصادی، منفی 6/5 درصد بود، گفت: اقدامات دولت باید اطلاع رسانی شود و نمایندگان دولت در شهرستان ها باید با اشراف به آمار، اطلاعات و اقدامات دولت زمینه تخریب ها و حاشیه سازی ها را از میان بردارند و به نقدهای غیر منصفانه پاسخ گویند.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به این که مسوولیت را باید به قصد قربت به خداوند و با همه توان انجام داد، افزود: فرمانداران خرد ورزی، مشورت با دانایان، مردم داری، ساده زیستی، پاکدستی، عدالت محوری، نظم و ترتیب و مسوولیت پذیری را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی تامین امنیت، دانش افزایی، تامین سلامت مردم، امید بخشی، رسیدگی به معیشت و حفظ اسرار مردم و استفاده از افراد صالح در امور را از وظایف مهم فرمانداران ذکر کرد و بیان داشت: یک فرماندار باید در کارهایش برای شهروندان الگو باشد.

وی با تاکید بر تقویت برقراری امنیت از سوی فرمانداران در بخش های مختلف، ابراز داشت: فرمانداران با همه ظرفیت و توان به دنبال رفع مشکلات مردم و گره گشایی از کار آنان باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه فرمانداری که دنبال تلافی کردن و سیاسی کاری برای عقده‌گشایی نباشد، فرماندار جمهوری اسلامی هستند، بیان کرد: فرمانداران در انجام وظایف روزمره خود نباید منتی بر مردم داشته باشند  و باید در ساعات اداری کاملا در اختیار مردم و رفع مشکلات آنان باشند.

رییس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در هفتم اسفند ماه، یاد آور شد: واکنش مردم و گروه های سیاسی نشان می دهد که انتخابات به شکل شکوهمند، امن و قانونمند برگزار و حضور و مشارکت حداکثری در آن محقق شده است.

وی با بیان این که در انتخابات هفتم اسفند ماه همه گروه های رسمی حضور یافتند و 12 هزار نفر ثبت نام کردند، افزود: در طول تبلیغات داوطلبین حتی یک مورد شکایت مبنی بر بهم خوردن سخنرانی و یا ایجاد ناامنی نداشتیم و امروز شاهد رضایت مندی مردم در خصوص برگزاری انتخابات هستیم که افتخاری مهم برای نظام و دولت است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز