خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران:

نرخ بیکاری در مازندران بالا است

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۵۱۰

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان بالا است، گفت: ۷۰ درصد متقاضیان اشتغال در مازندران فاقد مهارت هستند.

به گزارش ایلنا از ساری، رضا گرزین صبح امروز در همایش کارگاه‌های آموزشی بنگاه‎های خرد در فنی و حرفه ای شهرستان نکا اظهار داشت: جوانان سرمایه های مهم و اجتماعی جامعه بوده که باید برای اشتغال این قشر گام‌های موثری برداشته شود.

وی افزود: در گذشته جوانان و فارغ التحصیلان با مدرک دانشگاهی می ‌توانستند در ادارات و دستگاه‌های دولتی مشغول به فعالیت شوند اما اکنون  دیگر این مدرک در بازار امروز جایگاهی ندارد.

مدیرکل  آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران  تصریح کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که دیگر دولت توان  جذب نیروی کار را ندارد و باید  جوانان ما به  سمت مهارت آموزی سوق داده شوند که در این مسیر فنی و حرفه ای فضا را برای آموزش جوانان آماده کرده است.

گرزین با بیان اینکه متاسفانه نرخ بیکاری دراستان بالااست تصریح کرد: امروز باید مسیرو الگوی جدید را برای اشتغال تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه  70 درصد جوانان جویای کار فاقد مهارت هستند که باید فکر پشت میز نشینی را از ذهن جوانان دور کنیم، افزود: آنچه در جامعیت اهمیت دارد این  است  که  افراد بی‌سواد و کم سواد در کار های خود موفق هستند زیرا آنان مسیر خود را اصلاح کردند راه واقعی خود را پیدا کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با بیان اینکه در گذشته  شغل هایی در جامعه وجود داشت که اکنون بازار کار ندارد و ممکن است برخی از شغل های امروز نیز در آینده جایگاهی نداشته باشد، افزود: باید مهارت آموزان  نیاز سنجی را عاقلانه انجام دهیم و بعد اقدام به ایجاد شغل کنیم.

وی ادامه داد: همه با هم از فشار کار بر روی دولت بکاهیم  چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند برای 8 میلیون جوان شامل 3و نیم میلیون فارغ التحصیل و 4 و نیم میلیون دانشجو  اشتغال ایجاد کند.

گرزین افرود: آموزش‌های فنی و حرفه ای می‌تواند جوانان ما را در جهت اشتغال هدایت کند  تا بتوانیم  در مسیر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل گام برداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز