خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان کرد:

افزایش تحکیم خانواده با آموزش مهارت های زندگی متناسب با سن

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۹۱۹

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: آموزش مهارت های زندگی متناسب با سن، در افزایش تحکیم خانواده و رفع مشکلات و معظلات اجتماعی و افزایش تمایل به فرزندآوری موثر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛محسن اعرابی در همایش پویایی ، بالندگی و جوانی جمعیت  که درسالن آیت الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  برگزار شد به سیاست کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بندهای این سیاست به افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی  و تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزیش فرزند تاکید نمودند.
وی افزود:  دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز بر اساس ابلاغیه رهبر انقلاب در ارتقای کمی و کیفی مشاوره قبل از ازدواج، ترویج کلاس های مهارت زندگی رادستور خود قرار داده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران شناسایی زوجینی که تک فرزند بوده یا دو فرزند هستند از جمله  برنامه های این مرکز است تا با برگزاری مشاوره این خانواده ها را برای افزایش فرزند ترغیب کند.
اعرابی ، عنوان کرد:  زوجین در سنین مناسب باروری و نیز با رعایت فاصله زمانی مناسب بارداری ها می بایست اقدام به فرزند آوری نمایند زیرا سنین ۱۸ – ۳۵ سالگی، سنین مناسب برای باروری بوده و سنین ۲۰ -۳۰ سالگی بهترین سن برای باروری است.
وی افزود: کلاس های آموزشی حین ازدواج وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در افزایش تحکیم خانواده با تعلیم روابط عاطفی و اجتماعی، روابط زناشویی و افزایش تمایل به فرزند آوری موثر است .
اعرابی ادامه داد: خدمات باروری سالم پس ازدواج می تواند به زوج برای رویایی با مشکلات اصلی زندگی که زمینه ساز جدایی های عاطفی و رسمی است ، کمک نماید.
وی بیان داشت: برای نگه داری حریم خانوادگی و روابط صحیح انسانی و تقویت امنیت و تفاهم در زندگی اسرار درونی خانواده را نزد دیگران بازگو نکنید.
اعرابی  با بیان اینکه  مصرف الکل، مصرف دخانیات  و رابطه جنسی خارج از مراقبت های بهداشتی از علل های مهم طلاق است : افزود: والدین با ایجاد بستری مناسب برای ازدواج فرزندان می توانند سبب کاهش متوسط سن ازدواج و افزایش دوره سنی برای بارداری و فرزند آوری شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز