خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بهره گیری از هنرهای متنوع نیاز کنونی جامعه است/کمبود جدی سینما در مازندران مشاهده می شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۹۲۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راه اندازی مراکز فرهنگی و هنری و موزه ها در مازندران موجب توسعه گردشگری و جذب گردشگر می شود.

به گزارش ایلنا از ساری ؛علی جنتی در مراسم افتتاح موزه گالری ایزدشهر نور با بیان اینکه تلاش دولت تدبیر و امید، گسترش فرهنگ اسلامی، گسترش هنر در رشته های مختلف و نشر فضائل اخلاقی است گفت: دولت تدبیر و امید با همه امکانات در این راستا گام برداشته شده است.

وی یادآور شد: در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت، تلاش های زیادی برای فهم و درک قرآن و توسعه این فرهنگ انجام شده است.

جنتی به فعالیت ۲۱ هزار کانون در مساجد کشور اشاره و اضافه کرد: این کانون ها وظیفه مهمی در توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند کتاب و سایر هنرها دارد.

وی افزود: همچنین شورای فرهنگ عمومی که درمرکز کشور و استان ها با مدیریت ائمه جمعه و شخصیت های فرهنگی فعالیت دارد یکی از نهادهایی است که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای انقلاب فرهنگی گام های خوبی بر می دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آسیب های فراروی از جمله طلاق و غیره اشاره کرد و گفت: در سال گذشته راه حل هایی برای بررسی معضل طلاق و تحکیم خانواده مطرح شده است و امسال نیز گفتمان سازی برای اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد.

وی فرهنگ سازی برای اقتصاد مقاومتی، مقابله با اسراف را  از جمله برنامه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در یکسال گذشته بیش از ۸۰ هزار عنوان کتاب چاپ شده است و بخش عمده ای از این کتاب ها، چاپ اول است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تحول در حوزه سینما اشاره و اضافه کرد: در دو سال گذشته بیان می شد که سینمای ایران ورشکسته است ولی امسال بویژه در ایام نوروز شاهد رونق سینماهای ایران بودیم.

جنتی گفت: در ایام نوروز بیشتر سینماهای تهران شبانه روزی فعال بوده است و در حال حاضر در جشنواره کن نیز شاهد حضور و رقابت فیلمسازان ایرانی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در گذشته در ایجاد فضاهای سینمایی نیز اقبال وجود نداشت و بسیاری از سینماها درخواست تغییر کاربری داشته اند اما امروز، سینماداری دارای صرفه اقتصادی است.

وی یادآور شد: در حوزه هنرهای نمایشی بوی‍ژه تئاتر کارهای خوبی صورت گرفته است و امسال نیز تلاش خواهیم کرد که به تئاتر کشور کمک شود.

جنتی به حوزه هنرهای تجسمی اشاره و اضافه کرد: روند رشد در حوزه هنرهای تجسمی ملموس تر است و کمک خواهم کرد که فعالیت های هنری از صرفه اقتصادی برخوردار باشد.

وی بهره گیری از هنرهای متنوع را نیاز کنونی جامعه بیان کرد و گفت: متاسفانه درصد قابل توجهی از مردم جامعه دچار افسردگی هستند و یکی از راهکارها، برگزاری کنسرت ها و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری است.

جنتی از استاندار پرتلاش و معزز مازندران به پاس حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر تقدیر کرد و گفت : فعالیتهای هنری در مازندران به خوبی اجرا می شود و در مازندران فعالیتهای فرهنگی و هنری از حمایت ائمه محترم جمعه و مسئولان دستگاههای اجرایی برخوردار است .

وی تاکید کرد : مازندران دارای سرمایه های عظیم انسانی ، اجتماعی و فرهنگی و هنری است و راه اندازی مراکز فرهنگی و هنری و موزه ها موجب توسعه گردشگری و جذب گردشگر می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  از وضعیت سینماها در مازندران ابراز نگرانی کرد و گفت : انتظار داریم در حوزه سینما حرکت جدی در مازندران بوجود آید چرا که کمبود جدی سینما در مازندران مشاهده می شود .

وی در ادامه گفت:واگذاری کارهای فرهنگی و هنری به بخش خصوصی را از مهمترین برنامه های این وزارتخانه بیان کرد و گفت: در این راستا، نمایشگاه بین المللی کتاب و برخی از جشنواره ها به بخش خصوصی واگذار شده است.

جنتی اظهار داشت:  سعی این وزارتخانه بر حمایت است و حضور من در افتتاح موزه گالری ایزدشهر نیز به دلیل حمایت از بخش خصوصی است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری عظیم صورت گرفته در موزه گالری ایزدشهر بیان داشت: حضور بنده در این جا به خاطر حمایت از طرح عظیمی است که در ایزدشهر انچام شده و سرمایه گذاری عظیمی که در حوزه فرهنگ و هنر صورت گرفته است، ایجاد همچنین مجموعه تجاری فرهنگی در افزایش گردشگر نقش خواهد داشت و هنرمندان زیادی را به منطقه می کشاند و در ارتقای سطح فرهنگی منطقه تاثیرگذار است.

وی یادآور شد: در حال حاضر این تفکر در سراسر کشور به وجود آمده تا بسیاری از مراکز و فعالیت های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی واگذار کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز