خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور:

نرخ تورم در حال تک رقمی شدن است/4 هزار واحد تولیدی تاکنون تکمیل شده است ولی سرمایه در گردش ندارند

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۳۳۰

رای حمایت از این واحدهای تولیدی می بایست راهکارهای مناسب ارائه شود که در این راستا ،۱۶ هزار میلیارد به صورت تسهیلات و ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت یارانه در دو ماه گذشته برای این واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است هرچند همچنان با شدت در محدودیت مال قرار داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، محمد باقر نوبخت در سومین جلسه شورای اداری که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: شورای اداری فرصتی است تا سیاست ها  ،رویکردها و برنامه های متشکل سه قوه در تشریک مساعی با تقسیم مسئولیت مشکلات موجود در جامعه را بررسی و راهکار مناسبی را برمرتفع نمودن آن ارائه کنند.
 
وی با بیان اینکه ما یک دستگاه بزرگ نظام اداری در کشور هستیم  که می باست سیاست های نظام پیروی کنیم، گفت: همه ما موظفیم در ارتقاء جایگاه نظام جموری اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی قدم های موثری برداریم.
 
معاون رئیس جمهوری  و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اعلام اینکه تورم سالانه از ۱۰.۸ درصد به ۱۰.۲ درصد کاهش یافته است، افزود: نرخ تورم در آستانه تک رقمی شدن است که در ماه های آتی این میزان تک رقمی می شود.
 
وی افزود: ایران در زمینه رفع مشکلات بویژه در اقتصاد با یک مشکل بزرگی بنام تحریم مواجه شد و برای رفع این موانع کشور به برجام ورود پیدا کردهر چند ممکن است اختلاف نظرهایی درباره برجام وجود داشته باشد اما مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی و در نهایت مقام معظم رهبری آن را تایید کرده است.
 
نوبخت با بیان اینکه به شش قدرت جهانی روی اصول اولیه قدرت بین المللی اختلاف داشتیم ، عنوان کرد: در این مذاکرات سعی شد  نخست موانع و زنجیره  های ناجوانمرانه و غیر انسانی را از زنجیره اقتصاد جدا کنیم سپس حقوق بین المللی را درباره چرخه سوخت  و غنی سازی در داخل کشورحفظ کنیم.
 
وی  با بیان اینکه برجام نیز یک موفقیت ملی تلقی می شود، افزود: میزان تولید وصادرات نفت نسبت به قبل از برجام و تحریم دو برابر شده است .
 
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه تحریم نفتی اولین اقدامی بود که دشمنان ایران اسلامی بر ما تحمیل کردند ، گفت: تحریم بانکی و نقل و انتقالات  از دیگر مواردی بود که با برداشتن این موانع کشورهای زیادی پس از برجام به ایران سفر کرده  تا با ایران در زمینه های مختلف توسعه اقتصادی مذاکره داشته باشند.
 
نوبخت نرخ تورم فروردین را ۴ درصد و تورم اردیبهشت ماه را منفی ۴ درصد اعلام کرد و افزود: تورم نقطه به نقطه از ۷.۷ درصد در فروردین ماه به ۶.۷ درصد در اردیبهشت ماه رسید و همچنین تورم سالانه از ۱۰.۸ درصد به ۱۰.۲ درصد رسید.
 
وی رشد  سالانه ۸ درصدی اقتصاد را از اهداف دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا  نرخ فزاینده قیمت ها را مهار کنیم و رشد اقتصادی را به حد مطلوب آن ارتقاء دهیم.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوربه سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برای رسیدن به رشد اقتصادی اشاره کرد و عنوان کرد: بر اساس مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ایران در سه ماه پایانی سال ۹۴ حدود ۵.۵ درصد در بخش کشاورزی و رشد اقتصادی صنعت ۶ درصد بوده و سر جمع به دو درصد رشد مثبت اقتصادی دست یافتیم.
 
وی با بیان اینکه بایستی خود را برای دستیابی به رشد هشت درصد اقتصادی مهیا کنیم ، گفت: ایران می تواند به رشد بالای ۵.۸ درصد دست یابد و در این راستا برای هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی غیر فعال شناسنامه ای تهیه شده و تسهیلات لازم در نظر گرفته شده است تا به رونق دست یابند.
 
نوبخت  با اشاره به اینکه ۴ هزار واحد تولیدی تاکنون تکمیل شده است ولی سرمایه در گردش ندارند ، افزود: برای حمایت از این واحدهای تولیدی می بایست راهکارهای مناسب ارائه شود که در این راستا ،۱۶ هزار میلیارد به صورت تسهیلات و ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت یارانه در دو ماه گذشته برای  این واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است هرچند همچنان با شدت در محدودیت مال قرار داریم.
 
معاون رئیس جمهورافزود: تا پایان سالجاری موظفیم تا تعداد واحدهای تولیدی فعال و میزان اشتغال را با تاکید مقام معظم رهبری به ایشان گزارش کنیم.
 
وی افزود: یکی دیگر از سیاست های دولت  در ارتقای تولید ملی این است تا واحدهای نیمه کاره صنعتی به چرخه تولید بازگشته و اشتغال را در استان فراهم کنند و این امر مستلزم فراهم کردن تسهیلات و اعتبارات برای این واحدهاست که جزء اهداف دولت محسوب می شود.
 
نوبخت  با اشاره به اینکه بیش از دو هزار طرح عمرانی نیمه تمام داریم ، که اعتبار مورد نیاز آن را ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان  است ، عنوان کرد: برای اینکه فرامین رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی رادر جامعه محقق کنیم بایستی این طرح ها را از طریق مشارکت و واگذاری به بخش های غیر دولتی به اتمام برسانیم.
 
وی به طرح های مصوب سفر هئیت دولت به استان مازندران اشاره کرد و افزود: همه طرح ها و برنامه های مصوب دولت باید  تا پایان این دوره تکمیل شود.
 
نوبخت ، ادامه داد: باید چالش ها و مشکلات  را شناسایی کرده و برای رسیدن به افقی روشن گامهای موثری برداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز