خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبرداد :

سرمایه گذاری یکهزار میلیارد ریالی برای احداث نمایشگاه دائمی در ساری

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۵۳۱

استاندار مازندران در ادامه از سرمایه گذاری یکهزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث نمایشگاه دائمی در ساری خبر داد و گفت: این مجموعه در مرکز استان حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،ربیع فلاح جلودار در مراسم افتتاحیه جشنواره اطلاعات و دولت الکترونیک مازندران در که سالن همایش باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد ،اظهار داشت: سال 95 به دلیل سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی " اقدام و عمل" از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: در راستان تحقق فرامین رهبری می بایست تمام تلاشمان را در اجرای اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان به حد مطلوب برسانیم.
استاندار مازندران  به اهمیت و مفهوم راهبردی اقتصاد مقاومتی  و تبیین اقتصاد دانش بنیان پرداخت و گفت: شرکت های دانش بنیان و استفاده از این ظرفیت نقش محوری درساختار این نوع اقتصاد دارند.
فلاح به اجرایی کردن دولت الترونیک در ادارات و ارگان ها اشاره کرد وافزود: دولت الکترونیک می تواند سدی در برابر فسادهای مالی احتمالی نیز باشد.
فلاح ادامه داد: در راستای تحقق و اجرایی شدن این امر مهم در استان اقدامات خوبی انجام شده است و تلاش می شود تا چابک سازی و کوچک کردن دولت  در توسعه دولت الکترونیکی به خوبی انجام شود.
وی توسعه فناوری و اطلاعات را جزء سیاسیت های اصلی استان عنوان کرد و گفت: مازندران بعد از استان تهران دومین استان از لحاظ امکانات و زیرساخت است.
فلاح با بیان اینکه در اجرای این طرح بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است مرتفع کردن و تسهیل در موانع  را از ضروریات  این امر مهم عنوان کرد.
استاندار مازندران افزود: برای اینکه این امر در استان تحقق یابد در شهرستانها به ریاست فرمانداران و همکاری مدیران دستگاه های اجرایی ستاد  رفع موانع در بخش صنفی شکل گرفت.
وی با اعلام اینکه تاکنون ۶۴۰ مصوبه در ارتباط با با رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شکل گرفت از مرتفع شدن مشکل ۳۰۰ واحد تولیدی در استان خبر داد.
فلاح  در ادامه افزود: فعالیت های سنتی که دراستان وجود دارد باید به سمت الکترونیک جهت دهی شود .
وی اشتغال را از دغدغه های مهم در جامعه عنوان کرد و گفت:لازم است که فارغ التحصبلان با شرکت در کلاس های فنی و حرفه ای از مهارت های شغلی برخوردار شوند که در همین راستا سال گذشته بیش از ۶۸ هزار نفر در سطح استان در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای آموزش دیدند.
فلاح  اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ مرکز دولتی و ۸۸۰ مرکز غیر دولتی در استان فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه همه دانشگاه های استان می بایست به مراکز رشد تجهیز شوند ادامه داد: دانشگاه های استان باید کارآفرینی را در دانشگاه های خود فعال کنند تا حالت تئوری و ارائه مقاله خارج ، موجب انبوه سازی و تجاری سازی شود.
استاندار مازندران ، اظهار داشت: اگر دانشگا هها از آموزش محوری خارج شده و به سمت پژوهش محوری سوق یابند به طور حتم  اشتغال برای این فارغ التخصیلان فراهم می شود.
وی در ادامه به ایجاد مرکز نمایشگاهی در مرکز استان اشاره کرد و گفت: مازندران کلان شهری است که باید با امکانات و سرمایه گذاری های فعلی استفاده کند.
فلاح از نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائمشهربه عنوان تنها نمایشگاهی نام  برد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های دولتی سال هاست که در حال فعالیت است.
وی افزود: به واسطه نزدیک بودن فاصله شهرهای مازندران در حال حاضرمی توان ازامکانات این نمایشگاه استفاده کرد.
استاندار مازندران در ادامه از سرمایه گذاری یکهزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث نمایشگاه دائمی در ساری خبر داد و گفت: این مجموعه در  مرکز استان حال ساخت است.
هشتمین جشنواره فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک به مدت چهار روز با ۸۱ غرفه تا هشتم خرداد ماه جاری در ساری – خیابان فرهنگ در معرض دید عموم قرار می گیرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز