خبرگزاری کار ایران

رییس دبیرخانه شورای اقتصاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی:

وجود ارز دو نرخی موجب رانت و فساد در اقتصاد کشور می شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۸۹۶

رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت که تک نرخی شدن ارز از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی است و در سال جاری نیز عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛جتبی خالصی در آیین پایانی همایش فرمانداران سراسر کشور در ساری افزود : وجود ارز دو نرخی رانت و فساد در اقتصاد کشور ایجاد می کند که برخلاف سیاست و برنامه اقتصاد مقاومتی است.

وی زمان مشخصی را برای اجرایی کردن تک نرخی شدن ارز اعلام نکرد ولی گفت که این برنامه اقتصادی در سال جاری کلید می خورد.

رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی مهم ترین کارکرد اقتصادی دولت یازدهم را کنترل تورم دانست و گفت : از سال 57 تا 93 همواره نرخ تورم در کشور بالا بوده است و دولت تدبیر و امید توانست با تدابیر اقتصادی این تورم را به حدود 12 درصد برساند.

وی اضافه کرد : برای تداوم کاهش نرخ تورم در راستای سیاستگذاری های اقتصاد مقاومتی باید تدابیری اتخاد شود که چرخ بنگاه های تولیدی کشور به حرکت در آید.

خالصی گفت : بنگاه های اقتصادی موتور محرکه اصلی برای رسیدن به برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند و دولت نیز حمایت های لازم را برای به حرکت درآوردن این چرخ اقتصادی در دست انجام دارد.

استاد و مدرس دانشگاه تهران مهم ترین مشکل بنگاههای اقتصادی در کشور را وابستگی آنها به بازار پولی و مالی کشور دانست.

رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد مقاومتی سازمان مدیریت و بر نامه ریزی کشور گفت که تمام ابعاد برنامه ششم توسعه کشور با ادبیات اقتصاد مقاومتی اجرایی می شود.

خالصی افزود : در تمام ارکان دولت نیز باید برنامه ها بر اساس چارچوب و ادبیات اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز