خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور :

سند توسعه دریایی برای اولین بار در کشور تدوین خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۰۴۸

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تدوین سند توسعه دریایی برای اولین بار در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان محمودآباد ، پروین فرشچی در نشست مشترک معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور با فرماندار و مدیران شهری محمودآباد ،اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست هیجدهم اسفند سال گذشته بررسی سند توسعه دریایی کشور را به پایان و تصویب رساند.

وی ادامه داد: تهیه و تدوین گزارش ملی محیط‌ زیست دریایی و سپس تبدیل آن به سند توسعه دریایی منجر به تدوین سند بسیار مهم و راهبردی برای برنامه‌های توسعه پایدار کشور خواهد شد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با گلایه از عدم همکاری ذینفعان دریا،اضافه کرد: سازمان محیط زیست به تنهایی نمی تواند در حفاظت از محیط زیست موفق عمل کند وباید ذینفعان دریا در این راستا همکاری کنند.

وی با اشاره به فرمایشات 17 اسفند مقام معظم رهبری در خصوص حفظ محیط زیست گفت: استان های ساحلی برای تحقق برنامه شش توسعه نیازمند برنامه ریزی و آمایش سرزمینی هستند ولی برنامه های استانی چون جدا تهیه می شود باید برای افزایش کارکردهای این برنامه ها کلیه ذینفعان در تدوین برنامه توسعه حضور داشته باشند.

فرشچی گفت: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به محیط زیست دارد و نگاه سازمان در حفاظت از محیط زیست فقط به گیاهان و حیوانات نیست و انسان محور حفظ و حیات محیط زیست به شمار می رود.

وی با اشاره به مشکلات عدیده زیست محیطی  شهرهای ساحلی خاطرنشان کرد: شهرستان ساحلی محمودآباد نیز درگیر این معضلات وبا مدیریت و برنامه ریزی می توان این مشکلات را حل کرد.

یحیی یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد نیز در ادامه با اشاره به بهره مندی شهرستان محمودآباد از موهبت الهی دریا و 30 کیلومتر ساحل آزاد و قابل دسترس برای عموم مسافران و شهروندان گفت: با توجه به اینکه شهرستان محمودآباد اولین شهر ساحلی نزدیک به پایتخت است و در ایام تعطیلات میزبان مسافران فراوان ودر نتیجه با انباشت چند برابری زباله روبرو است.

وی افزود: نبود کارخانه زباله سوز وکمپوست متاسفانه موجب شده است ساحل محمودآباد چهره خوبی به موجب رها سازی زباله در ساحل توسط مسافران به خود نگیرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست های متعدد مدیریت پسماند و رایزنی و هم اندیشی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای رفع مشکل زباله ،گفت: نبود اعتبارات دولتی جهت ریشه کن نمودن مشکل زباله در شمال کشور از مهم ترین و اساسی ترین دلایل عدم تحقق این پروژه ضروری در شهرهای شمالی به شمار می رود و به نوعی رفع مشکل زباله در استان مازندران و به خصوص شهرستان محمودآباد نیازمند اراده ملی است.

به گزارش ایلنا، این نشست به منظور رفع مشکلات زیست محیطی دریایی و پسماند و بررسی راه های کاهش آلودگی ها و تهدیدات زیست محیطی شهرستان محمودآباد با حضور دکتر پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و ناصر مهردادی مدیرکل محیط زیست مازندران و یحیی یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محمودآباد در سالن اجتماعات فرمانداری محمودآباد برگزار شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز