خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور:

تئاتر شهرستانی بال پرواز هنرمندان به عرصه تئاتر کشور

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۰۴۹

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشورگفت: با توجه به اعتقادی که به تئاتر شهرستانی دارم ، لازم میدانم به این قشر از هنرمندان توجه بیشتری شده و با استعداد یابی هنرمندان شهرستانی آنها را به تئاتر کشور معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، گفت: من شهرستانی وساکن شهرستان هستم ، لذا اعتقاد عجیبی به شهرستان و تئاتر شهرستانی دارم اگر در حوزه هنری قرار است اتفاقی افتد از نظر من آن اتفاق باید در شهرستان ها باشد، زیرا استعداد ها و نبوغ های ما در شهرستان ها زیاد هستند و از این مراکز می توانند هنرمندان زیادی وارد عرصه تئاتر کشور شوند.
 
 کوروش زارعی درنشست با مسئولین واحدهای نمایشی مراکز استانی حوزه های هنری که در حاشیه سیزدهمین جشنواره تئاتر بومی تیرنگ در ساری برگزار شد، اظهار داشت:  مهم ترین مقوله در عرصه هنر تکریم هنرمند است.
 
وی افزود: با توجه به اعتقادی که به تئاتر شهرستانی دارم ، لازم میدانم به این قشر از هنرمندان توجه بیشتری شده و با استعداد یابی هنرمندان شهرستانی آنها را به تئاتر کشور معرفی کنیم.
 
 
وی به نقش مخاطبان در پربار شدن یک نمایش اشاره کرد و افزود: در تولید آثار هنری اگر فاخر ترین اثر را تولید کنیم ، ولی مخاطب نداشته باشد، نمایش ما به طور حتم ارزشی نخواهد داشت و تلاشم بر این است پای مردم را به سالن های حوزه باز کنم  و مردم با تئاتر آشتی دهم.
 
زارعی ادامه داد: جذب مخاطب بیشتر و آشتی مردم با تئاتر به معنای سطحی نگری و تولید آثار با سطح کیفی نازل نیست بلکه باید تلاش کرد تا کارهای خوب که مورد استقبال مردم هم باشد به اجرادرآید.
 
وی با بیان اینکه اعتقاد عجیبی به تئاتر شهرستانی دارم ، می بایست با نگاه متفاوت تر از گذشته به آثار نمایشی شهرستان ها توجه شود زیرا بیشتر آثار نمایشی شهرستانی ما با وجود قابلیت های فراوان دارند، افزود: من شهرستانی وساکن شهرستان هستم ، لذا اعتقاد عجیبی به شهرستان و تئاتر شهرستانی دارم اگر در حوزه هنری قرار است اتفاقی افتد از نظر من آن اتفاق باید در شهرستان ها باشد، زیرا استعداد ها و نبوغ های ما در شهرستان ها زیاد هستند و از این مراکز می توانند هنرمندان زیادی وارد عرصه تئاتر کشور شوند.
 
وی ادامه داد: جشنواره تئاتر استانی ، انگیزه خوبی برای فعالیت جوانان علاقمند و خلاق شهرستانی و کشف ، شناسایی و مطرح کردن استعدادهای نهفته در استان می باشد همچنان خیلی از بزرگان هنر از دل همین تئاتر شهرستانی بیرون آمدند.
 
زارعی نوشتن طرح های مورد نظر از سوی نویسندگان شهرستانی را از مواردی عنوان کرد که هنرمندان و نویسندگان می توانند با نوشتن اثر و ارسال آن به مرکز هنرهای نمایشی در این طرح شرکت کنند و این مرکز با بررسی کارشناسی ۱۰ اثر را انتخاب وبرای تولید و اجرای آن حمایت مالی می کند.
 
وی در ادامه سخنانش به نمایشنامه های کمدی اشاره کرد و افزود: نمایشنامه کمدی نیز از دیگر معضلاتی است که تئاتر کشور با آن دست به گریبان است، متاسفانه کمدی در تئاتر کشور به تئاتر آزاد ختم می شود و این تئاتر نیز اغلب مناسب خانواده های ایرانی نیست بنابراین می بایست به نمایش های کمدی سالم بپردازیم و در کنار ایجاد نشاط و خنده ، پیاممان را هم به مخاطب منتقل کنیم.
 
زارعی ، حمایت از تولید اثر هنرمندان شهرستانی، ایجاد کارگاههای نمایش نامه نویسی و چاپ آثار برگزیده آنها را از جمله برنامه های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور        دانست و گفت: کارگاه تولید نمایشنامه در استان راه اندازی خواهد شد که پروسه ای یک ساله است که مقرر شد از اساتیدی استفاده شود تا هنرمندان دیگر استان ها آموزش نمایش نامه نویسی دهند.
 
مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور ،افزود: امیدوارم که این کارگاه بتواند در پایان یکسال چهار نمایشنامه نویس خوب در استان ها داشته باشد که البته هدف از اجرای این طرح معرفی اساتید و جوانان مستعد است .
 
وی به افتتاح بخش بچه های مساجد در تئاتر مردمی اشاره کرد و گفت: جذب استعدادهای جوان که علاقمند به فعالیت در حوزه نمایش هستند در این طرح در نظر گرفته شده و با این روش تئاتر را به میان مردم می بریم و هدف از این طرح این است تئاتر را بین متدینین و توده مردم ببریم و به آنها بگوییم تئاترهنرخوبی است و می تواند در ارتقای سطح فرهنگی و بیان معضلات اجتماعی و خانوادگی کمک کند .
 
وی در ادامه بیان کرد: تصمیم بر ان شد ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه همزمان با هفته انقلاب اسلامی، همایش سراسری تئاتر بچه های مسجد را راه اندازی کنیم و آثار برتری که در طول یکسال به نمایش درآمده رادر این همایش به داوری و نمایش بگذاریم.
 
زارعی به طرح بلیت مردمی اشاره کرد و افزود:  باید این مسئله در بین مردم  مرسوم شود که برای دیدن تئاتر و نمایش می بایست از قبل بلیت تهیه کنند.
 
وی  در ادامه ضمن تشریح تئاترسراسری تیرنگ به میزبانی مازندران ، گفت: جشنواره آداب و رسوم و سبک زندگی ایرانی اسلامی   که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید کردند از اهدافی است که می بایست در هنر و اجرای نمایش نامه ها محقق شود ضمن اینکه آیین ها ی نمایشی  زیادی وجود دارد که به دست فراموشی سپرده شد باید احیاء شود تا رنگ و بوی جشنواره تیرنگ حرفه ای تر و موزون تر اجرا شود.
 
سیزدهمین جشنواره بومی تیرنگ با حضور گروهای هنری از استان های مختلف کشور در ۶ و ۷ خردادماه  در دو نوبت صبح و عصر در مازندران در حال اجراست .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز