خبرگزاری کار ایران

راحله حاجیان :

اقتصاد کشور با یک بیماری مزمن در ابعاد تولید، مصرف، واردات و صادرات روبرو است

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۵۷۱

راحله حاجیان گفت: تحریم‌های چند لایه که هر روز سنگینی آن بر اقتصاد ما بیشتر حس می‌شود سبب شده که جامعه کارگری ما بیشترین هزینه را از این منظر پرداخت کند.

این فعال جامعه کارگری در گفتگویی با خبرنگار ایلنا در ساری،با بیان اینکه سیاست‌های غلط واردات که ناشی از نگاه توام سوداگری و منفعت طلبی و جبر دولت برای کنترل قیمت‌هاست هم به مشکل دامن زده است اظهارکرد: اقتصاد کشور با یک بیماری مزمن در ابعاد تولید، مصرف، واردات و صادرات روبرو است و اساساً ما یک کشور مصرف‌کننده تلقی می‌شویم .

وی افزود: تا اتکاء کشور به درآمد نفت برای پوشش نارسایی‌ها و کمبود‌ها است گره ایی از مشکلات کشور باز نخواهد شد و این یک خطر بزرگ و یک تهدید برای امنیت ملی است چرا که اگر هر آینه دشمنان ما اراده‌ای برای تحریم این کالا کنند معلوم نیست چه آینده‌ای برای ما متصور است.

حاجیان تصریح کرد: دولتی که به نفت عادت کرده قادر نیست اقتصاد بدون نفت را تحمل کند و این یعنی یک بحران بزرگ که هیچکس قادر به ارائه راه حل برای آن نیست امروز تقاضای کالای داخلی بوسیله کالاهایی پوشش داده می‌شود که سابقه تاریخی واردات را برای آن در کشور ما پیدا نمی‌‌کنید کالاهایی که به هیچ وجه ضروری نیستند.

رئیس سابق کانون خواهران خانه کارگر مازندران افزود:امروز بازار ایران را واردات بی‌کیفیت و فاقد حداقل استاندارد و بعضاً مخل سلامتی به خود اختصاص می‌‌دهد و این سبب شده که در رقابت قیمتی تولیدکنندگان همین کالا‌ها در حوزه صنعت و کشاورزی مجبور شوند دست به تعطیلی واحد بزنند و کارگر و کارفرما با هم بیکار شوند.

حاجیان خاطرنشان کرد:این در حالی است که سالانه بیش از یک میلیون تقاضای جدید کار به این بازار اضافه می‌‌شود و دولتمردان نه تنها باید تلاش کنند اشتغال موجود را حفظ کنند بلکه باید تلاش مضاعفی برای تولید این میزان شغل با سرمایه گذاری جدید را در دستور کار قرار دهند در حالیکه هیچ نشانه‌ای از این نوع تفکر در عمل دیده نمی‌شود .

وی درپایان این گفتگو بیان داشت:امروز جامعه کارگری از سیاست گذاریهای اقتصاد و اجتماعی دولت رنج می‌‌برد از یک طرف بیکاران در انتظار دستیابی به شغل در صف طولانی قرار گرفته و از هیچ حمایتی در طول ایام بیکاری برخوردار نیستند و از طرف دیگر آنانکه شاغلند هر روز به دغدغه‌هایشان که عمده آن به امنیت شغلی و معیشتی بر می‌گردد اضافه می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز