خبرگزاری کار ایران

در سمینار ۳ روزه مداخلات روانشناختی در وابستگی به مواد محرک مطرح شد

کاهش 40 درصدی مصرف آنتی بیوتیک / شناسایی و ساماندهی 30 محله آلوده مازندران

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۶۰۹

رئیس علوم پزشکی مازندران گفت: در بحث پیشگیری و درمان اعتیاد باید برنامه های پیشگیرانه با تکیه بر آگاه سازی و آموزش بیماران و ارتقاء سطح علمی درمانگران اعتیاد ملاک عمل قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،  قاسم جان بابایی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سمینار 3 روزه  مداخلات روانشناختی در وابستگی به مواد محرک  ارتقاء سطح علمی و ارائه خدمات روانشناختی مناسب در حوزه MMT را یکی از  برنامه های  اصلی  دانشگاه  گفت : در بحث  پیشگیری و درمان اعتیاد باید برنامه های پیشگیرانه با تکیه بر آگاه سازی و آموزش بیماران   و ارتقاء سطح علمی درمانگران اعتیاد ملاک عمل قرار گیرد.

وی کاهش 40 درصدی  مصرف آنتی بیوتیک  و کم شدن مصرف داروهایی از قبیل کورتون ، بی کمپلکس ها و بی 12   را از اثرات تقویت پزشکان خانواده عنوان کرد و افزود : تشکیل انجمن صنفی پزشکان خانواده  موجب تقویت  جایگاه این گروه از پزشکان شده و همین فرآیند باید در پزشکان درمانگر اعتیاد شکل گیرد تا در زمینه های ارتقاء علمی و  ارائه خدمات  درمانی  اقدامات  منسجم تری صورت پذیرد .

همچنین یونسی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران  با بیان این مطلب که درمانگران اعتیاد  دارای منزلت خاصی در  میان افکار عمومی می باشند افزود : باید مبارزه با اعتیاد به  مثابه  جنگ نرم  فرض گردد و همه مردم  بویژه خیرین  جهت ریشه کن نمودن این معضل اجتماعی  مشارکت کنند .

وی  با بیان اینکه  اجازه نمی دهیم تا  هیچ متجاهری در خیابان  و کوچه پس کوچه های استان  خود نمایی کند  ، از اعتیاد  بعنوان یکی از آسیب های اجتماعی  که متاسفانه  همچنان در جامعه روبه افزایش است نام برد  و اظهار داشت : باید نگرش  مردم را  نسبت به  یک  معتاد  به عنوان یک عنصر نا مطلوب به  بیمار  تغییر دهیم .

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران  شناسایی ، مهار و ساماندهی  30 محله  آلوده  استان  را از جمله اقدمات  صورت گرفته از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید  ذکر کرد و افزود : طرح جامع  مبارزه با  اعتیاد در  حوزه های مقابله ، درمان و  پیشگیری  گام به گام در حال پیشرفت است  و درمانگران اعتیاد  نقش موثری در رسیدن به اهداف  این طرح دارند .

دکتر آذرخش مکری معاون آموزشی مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران  در سخنانی با بیان اینکه  صرف نگهداشت  معتادان از مواد مخدر موجب  بهبودی و ترک اعتیاد نمی شود افزود :  در درمان اعتیاد افراد بیمار باید یاد بگیرند  با کمک راه های دیگری غیر از مصرف مواد  بتوانند القائات احساسات منفی را از زندگی  دور کنند .

مکری با  مفهوم بهبودی در اعتیاد بسیار  استراتژیک و کلیدی است اظهار کرد : بزرگترین اشتباه استراتژیک در درمان اعتیاد از طریق مصرف متادون  این است که با مصرف متادون  بیمار بهبود  نمی یابد  بلکه متادون  درمانی  فرصتی برای بیمار فراهم می کند تا به زندگی  برگردد و مراحل درمان خود را تکمیل نماید .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز