خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران :

ماه رمضان فرصت مناسبی جهت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۰۶۶

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران ، گفت:ماه رمضان فرصت مناسبی جهت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛خلیل صالحی در گفتگویی، ضمن تبریک و تهنیت حلول ماه مبارک رمضان، ماه رمضان، را ماه اراده و رهایی از زنجیرهای درونی و تزکیه نفس دانست و افزود: ماه رمضان عرصه بسیاری از تکالیف شرعی مان از جمله امر به معروف و نهی از منکر است و این ماه فرصت مناسبی جهت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.
وی با اشاره به مهمان پذیری بالای استان و قرار گرفتن در فصل تعطیلات تابستانه خاطر نشان کرد: جلوگیری از روزه خواری به صورت علنی در ملأ عام در این ماه از مصادیق بارزی است که نیاز به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را دو چندان کرده و وظیفه شرعی و قانونی همه ماست که در زمینه برخورد با تظاهر روزه خواران در ماه رمضان  بی تفاوت نباشیم بلکه با تذکر و امر به معروف و نهی از منکر از ارتکاب هر گونه عمل ناپسند جلوگیری کنیم. از این حیث، انتظار می رود مسئولین استان نسبت به حفظ ارزشهای معنوی حساسیت بیشتری نشان دهند و در صورت مشاهده با افراد روزه خوار و حرمت شکنان این ماه پر فضلیت برخورد نمایند.
دبیر ستاد استان با تأکید بر اهمیت این دو فریضه مهّم الهی ، گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شخص و یا گروه خاصی نیست بلکه دعوت خداوند متعال برای همه انسان‌هاست و همه ما وظیفه داریم تا دعوت حق تعالی را در اقامه این دو اصل مهّم الهی قدم پیشه کنیم چرا که این دو فریضه الهی ضامن حیات اسلام است، از این رو بازتاب بخش عمده‌ای از ناهنجاری‌های اجتماعی عدم توجه به این دو اصل است.
وی در ادامه تصریح کرد:یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی که باید به آن توجه ویژه داشت بحث حجاب و عفاف است،چرا که توجه ویژه مردان و زنان مسلمان به امر حجاب و عفاف و رعایت آن در کنار حفظ حرمت و کرامت انسانی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ارتباط با استمرار برنامه های تذکر لسانی و تبلیغ و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه بیان داشت: هر ساله ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان نسبت به تشکیل تیم‌های تذکر لسانی ضمن شناسایی افراد متدین و داوطلب به منظور انجام فریضه اجتماعی در سطح استان اقدام کرده و همه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های قضایی و انتظامی و اماکن، بسیج، اصناف و دیگر ارگان‌های سطح استان نیز انجام شده است.
صالحی ادامه داد:  در این راستا یادآوری می شود به اینکه اجرای برنامه های ستاد امر به معروف ونهی از منکر اختصاص به زمان خاصی ندارد و همچنان در تمامی فصول سال قابل اجرا است.
وی اذعان داشت: ستاد امر به معروف نهادی است خدمتگزار و همسو با آرمانها و اهداف و سیاستهای نظام جمهوری اسلامی که در راستای ترویج فرهنگ همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر و ترغیب آحاد جامعه به اجرای این فریضه با تأکید بر تذکر لسانی و تقویت نظارت عمومی در امر سیاستگذاری و انجام فعالیتهای نظارتی و حمایتی و هماهنگی های ستادی و بین دستگاهها و سازمانها مبادرت می نماید. 

صالحی در پایان در خصوص تدوین برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد: ستاد استان بر اساس برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان را طبق شرح وظایف سازمانی دستگاهها تهیه و تدوین نمود و در جهت حسن اجرا به کلیه ادارات،سازمانها، مراکز آموزشی و درمانی و پژوهشی وستاد شهرستانها ارسال نمود ، که در این راستا کلیه دستگاه ها می بایست بطور روزانه ،اقدامات را اجرا و ماحصل اقدامات بعمل آمده را به دبیرخانه ستاد استان  گزارش نمایند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز