خبرگزاری کار ایران

در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ؛

فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران ۲۲ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۰۰۲

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به فوت ۴۹ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در اردیبهشت امسال در جاده‌های این استان گفت: امسال فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران؛ ۲۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش  ایلنا از ساری ، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار داشت:  در اردیبهشت ماه امسال, تعداد 49 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در استان جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 22درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه در همه محورها به جز راه روستایی که یک مورد افزایش داشت شاهد کاهش آمار بودیم, افزود: جاده های برون شهری با 32 مورد و پس از آن به ترتیب محور درون شهری با 14 و راه روستایی با 3 مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به ساری و میاندرود با 13، آمل و چالوس و کلاردشت هر کدام با  5 مورد در رتبه بعدی قرار دارند.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف 15 نفر از افراد عابرین پیاده، 13 نفر موتور سوار، 10 نفر راننده، 9 نفر سر نشین و 2 مورد دوچرخه سوار فوتی به ثبت  رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است, گفت: در اردیبهشت ماه امسال، هزار و 141 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 14درصد کاهش داشت.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز