خبرگزاری کار ایران

دبیر مجمع نمایندگان مازندران:

مدیریت استان در بخش دعوت سرمایه گذار خارجی برنامه محور باشد

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۶۰۸

در این دوره مجمع نمایندگان در تلاش است با رویکرد جدیدی ضمن حل مشکلات حوزه انتخابیه به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان بپردازد.

قاسم احمدی لاشکی در نشست خبری با اصحاب رسانه ، اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان در استان‌های شمالی به‌جز گلستان که همه نمایندگان آن در مجلس دهم جدیدالورود هستند، تشکیل‌شده است و منتظریم با انتخاب رئیس مجمع نمایندگان این استان، فراکسیون شمال راه‌اندازی شود و با راه‌اندازی فراکسیون شمال، اولویت‌های استان‌های شمالی، مشخص و پیگیری خواهد شد.
 
وی افزود: برابر با نشستی که با استاندار مازندران صورت گرفت مشکلات و نقشه کلی استان بررسی شد تا این نشست گام موثری برای توسعه و آبادانی استان تلقی شود.
 
دبیر مجمع نمایندگان مازندران ، گفت: رسانه‌ها در توسعه استان و انعکاس مشکلات و پیگیری آن نقش مؤثری دارند و همچنین می توانند در اتحاد و همسویی و همگرایی اعضای مجمع نمایندگان استان نقش اثر گذاری داشته باشند.
 
احمدی لاشکی، به دیدار نمایندگان مجلس دهم با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ایشان در شروع کار مجلس دهم  با صراحت تأکید کردند پروژه‌های که ضروری در اولویت قرار گرفته و به پروژه‌های غیرضروری چون فرودگاه پرداخته نشود.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احداث فرودگاه در گاو دشت و اختلاف‌نظری که در این موضوع وجود دارد ، گفت: می طلبد تا نگاه جزیره ای از استان برداشته و نگاه استانی  بر مازندران مستولی شود این امر نیز محقق نمی شود مگر اینکه مجمع نمایندگان مازندران وفاق و همدلی را در راس امورقرار دهند .
 
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی،ادامه داد: اکنون هفت نماینده جدید از استان در مجلس شورای اسلامی حضور دارند بنابراین تلاش می شود تا همدلی و وفاق در بین اعضا برای توسعه استان فراهم شود وبه طور حتم وفاق و اتحاد می تواند منشاء توسعه و پیشرفت استان باشد.
 
احمدی  ، خاطر نشان کرد: در این دوره مجمع نمایندگان در تلاش است با رویکرد جدیدی ضمن حل مشکلات حوزه انتخابیه به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان بپردازد.
 
دبیر مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه برنامه پنجساله  ششم توسعه از جمله برنامه های مهمی است که در دستور کارمجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و راه اندازی فراکسیون شمال (گیلان، گلستان و مازندران) از جمله برنامه های دیگرمجلس شورای اسلامی عنوان کرد.
 
وی ادامه داد: هدف از تشکیل این فراکسیون بررسی مشکلات بخش کشاورزی، زباله، تغییر کاربری و ... که جمله دغدغه های مهم استان محسوب می شود ، می باشد.
 
 نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست با وزیر ورزش و جوانان در روزهای اخیر و پیگیری موضوعات مهم ورزش استان خبر داد و گفت: برنامه نشست با رئیس قوه قضاییه نیز از برنامه‌های دیگر مجمع نمایندگان استان با نگاه پیگیری معضلات استان و رفع موانع است.
 
احمدی لاشکی ، عنوان کرد: در دیدار نمایندگان مازندران با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت مطرح شد که برای عبور و مرور از غرب تا شرق مازندران به علت فقدان زمین در استان ایجاد قطار شهری مورد پیگیری قرار گیرد
 
وی افزود: مقرر شد تا 10 پروژه بزرگ استان مشخص شده و با تعیین تکلیف و تقسیم بندی مسئولیت بین 12 نماینده مازندران بر روی پروژ های مورد نظرآنها را به سرانجام برسانیم.
 
احمدی لاشکی،  ادامه داد: پیگیری و اتمام پروژه‌های مهم و ضروری استان را به‌عنوان اولویت‌های استان  از جمله ضروریاتی است که باید به خوبی به آن پرداخته شود و این امر نیز همکاری و اتحاد نمایندگان مازندران را می طلبد هر چند نمایندگان استان با انتخاب یوسف نژاد به عنوان به عنوان هئیت رئیسه مجلس وفاق و همدلی خود را ثابت کردند .
 
وی با بیان اینکه زیر ساخت موضوعات کلان نیازمند همدلی است ، گفت: در این دوره افزایش تعداد نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نماینده به ۳۱۰ نفر را خواهیم داشت که لازم است در کمیسیون شوراها نماینده‌ای از مازندران عضویت داشته باشد.
 
وی بر لزوم تقویت سرمایه گذار خارجی در استان تاکید کرد و ادامه داد: مدیریت استان نیز باید دراین حوزه برنامه محور باشد.
 
احمدی لاشکی ، ارتقاء کیفی قوانین و تقویت بر نظارت دستگاه ها را لازمه اجرای فعالیت های مختلف عنوان کرد و افزود: می طلبد تا دستگاههای نظارتی به خوبی تقویت شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز