خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی در گفتگو با ایلنا:

در تامین هزینه های زندگی بازنشستگان باز مانده اند

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۵۶۵

سالیان درازی است که اعمال ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در افزایش مستمری بازنشستگان به فراموشی سپرده شده و تبعات منفی ناشی از عدم اجرای این ماده در معیشت و وضعیت اقتصادی این قشر به وضوح مشاهده می‌شود.

سهراب مشایخی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ساری، با اشاره به تبعات منفی ناشی از عدم اجرای ماده ۹۶ قانون (تامین اجتماعی) گفت: در تامین هزینه‌های زندگی بازنشستگان ،از سازمان تامین اجتماعی خواستاریم  با در نظر گرفتن «خط فقر و سبد هزینهٔ خانوار» عقب ماندگی‌های چند سال گذشته مستمری‌ها را جبران کند. 

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران تصریح کرد: سالیان درازی است که اعمال ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در افزایش مستمری بازنشستگان به فراموشی سپرده شده و تبعات منفی ناشی از عدم اجرای این ماده در معیشت و وضعیت اقتصادی این قشر به وضوح مشاهده می‌شود.

وی افزود: جامعهٔ بازنشستگان و مستمری بگیران از مجموعهٔ تامین اجتماعی انتظار دارد، با تحول اساسی در افزایش مستمری بازنشستگان، ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را مدنظر قرار داده و با در نظر گرفتن خط فقر و سبد هزینه خانوار عقب ماندگی‌های چند سال گذشتهٔ مستمری‌ها را جبران نماید.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی محمود آباد تاکید کرد: ماده ۹۶قانون تأمین اجتماعی، این سازمان را مکلف کرده است که میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ‌از کار افتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک‌بار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی به تصویب هیأت وزیران به‌‌ همان نسبت افزایش دهد.

مشایخی افزود: با توجه به اینکه منبع درآمد دیگری ندارند چشمشان به حقوقی است که دریافت می‌کنند واین حق قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی است که حقوقشان با توجه به افزایش یافتن هزینه‌های زندگی محاسبه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز