خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امورروستایی وشوراهای استانداری مازندران

300 طرح اقتصاد مقاومتی در مازندران جذب شده است

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۸۵۸

مدیرکل امورروستایی وشوراهای استانداری مازندران از جذب 300 طرح اقتصاد مقاومتی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان محمودآباد ، جان اله عبدی روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی اولین مرکز تخصصی و پژوهشی تولید کود ارگانیک زرکود در روستای گلیرد ، اظهار داشت:بسیاری از این طرح ها در سال جاری برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک های عامل معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: اولویت ما طرح های دانش بنیان است و از این میان 10 طرح تعریف شده وبه زودی تسهیلات ارزان دریافت می کنند.

مدیرکل امورروستایی وشوراهای استانداری مازندران با بیان اینکه  45 درصد جمعیت استان مازندران را روستاییان تشکیل داده اند ، افزود: مازندران در میزان جمعیت روستایی در کشور رتبه سوم را دارد.

عبدی اضافه کرد: تلاش می کنیم تا با استفاده از ظرفیت های بی بدیلی که در روستاهای مازندران موجود است ، در سال جاری مهاجرت عکس را داشته باشیم ودرصد مهاجرت به روستاها افزایش یابد.

مدیرکل امورروستایی وشوراهای استانداری مازندران گفت: استفاده از فرصت های گردشگری در روستاها می تواند اقتصاد روستایی را بهبود ببخشد.

وی تصریح کرد: 16 هزار هکتار آببندان در سطح روستاهای استان مازندران موجود است و این می تواند در ایجاد فضاهای گردشگری  فرصت بسیار خوبی باشد .

عبدی خاطرنشان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، باید با کمک دهیاران ، بخشداران وفرمانداران اقتصاد مازندران را از حالت رکود خارج کرد.

وی گفت: در سال 10 میلیون گردشگر به مازندران وارد می شوند واز این ظرفیت بزرگ درآمد مناسبی کسب نمی شود که باید برای این حوزه برنامه ریزی کرد.

علی اسماعیلی نماینده مردم نور ومحمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سنت گرایی در حال حاضر جواب نمی دهد ، اظهار داشت: در حال حاضر مسوولین با حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران راه توسعه را باز کنند.

وی ادامه داد: بروکراسی زاید اداری معضل بزرگ پیش روی سرمایه گذاران است وتلاش خواهیم کرد تا این روند را اصلاح کنیم.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:مجلس کنونی بسیار آکادمیک است ویک نگاه علمی حاکم است.

وی اضافه کرد: نمایندگان در جهت احقاق حقوق مردم تلاش همه جانبه خواهند کرد .

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد با بیان اینکه ظرفیت های بی بدیلی در شهرستان وجود دارد ، اظهار داشت: گردشگری وکشاورزی  ویژگی بارز محمودآباد است ومی توان از این دو مهم در جهت رشد وتوسعه شهرستان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی تمامی مسوولین در تحقق این مهم گام بردارند ، افزود: هر دهیار و مدیر در سال جاری موظف به تعریف یک طرح اجرایی در راستای اقتصاد مقاومتی  بوده وباید برای تحقق آن تلاش کنند.

یوسف پور اضافه کرد: مرکز تخصصی وپژوهشی تولید کود ارگانیک گامی مهم در راستای اقتصاد مقاومتی است که امروز به مرحله ی اجرا رسیده است.

این مسوول تصریح کرد: استفاده از کود ارگانیک می تواند نقش موثری در سلامت غذایی مردم منطقه ایفا کند.

فرماندار  محمودآباد گفت: ما در شهرستان حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را دنبال می کنیم وتمامی دستگاه های اجرایی در این حوزه اهتمام کامل دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز