خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری مازندران:

عزم قاطع در احیای امر به معروف و نهی از منکر

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۳۷۵

رئیس کل دادگستری مازندران ، گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در استان ضرورت دارد و این اجرای و احیای این امر عزم قاطع را می طلبد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، حجت الاسلام  محمد علی تقوی فرد دردیدار با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران ، میزان پرونده های ورودی را سالانه بالای 460 هزار فقره برشمرد و افزود: پاسخگویی به این میزان از پرونده ها با تعداد محدود همکاران قضایی کاری بس دشوار است ولی با این حال  برقراری آسایش  و امنیت جامعه از اهداف مهم این نهاد محسوب می شود.
وی به خدمات گسترده دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: هر ساله بیش از یک سوم مردم استان درگیر دستگاه قضایی هستند  و تقریبا یک میلیون نفر به دستگاه قضایی مراجعه می کنند.
رئیس کل دادگستری مازندران، گفت:  چرا باید در استان شیعه پرور و ولایی مازندران چنین مشکلاتی وجود داشته باشد، مرتفع شدن این گونه از مشکلات اجتماعی و خانوادگی همکاری و مساعدت همه دستگاهها را می طلبد.
تقوی فرد از وجود بیش از هفت هزار و 500 نفر زندانی در استان خبر داد و گفت: از این میزان زندانی ، 94 درصد بی سواد یا کم سواد هستند که این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد.
وی  میزان میزان رسیدگی به پرونده های دستگاه قضایی را هر ساله 450 نفر عنوان برشمرد و افزود: درگیری و ضرب و شتم بالاترین میزان مراجعات  به دستگاه قضایی را تشکیل می دهد .
تقوی فرد آمار مراجعین به دادگاه خانواده را رضایت بخش ندانست و تصریح کرد: بیش از 5 هزار ورودی پرونده در این بخش داریم که بیشترین شمار در زمینه متارکه و اختلاف مربوط به خانواده هایی که زوجین شاغل هستند.
وی درباره مبارزه با بدحجابی و ضرورت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: متاسفانه متولیان فرهنگ عمومی جامعه تعدادشان زیاد است اگر یک مرجع مسوول این کار بوده و مابقی مراجع در طول آن حرکت کنند به طور حتم به نتیجه مطلوب دست خواهند یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز