خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون کارفرمایان مازندران:

راهکاری حمایت از تولید به زودی تقدیم قوای سه گانه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۳۷۶

مشکلات جدی نقدینگی و پرداخت بدهی‌های وام ، تنها مشکل این افراد و بخش خصوصی نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کانون کارفرمایان استان مازندران امیر خاکزادیان در خصوص راهکاری رفع مشکل واحدهای تولیدی در استان مازندران  اظهار کرد: رفع مشکلات واحدهای تولیدی اگر چه در محافل از سوی  برخی مدیران دولتی بزرگنمایی شده است ولی رفع این مشکلات و موانع فقط بصورت ایجاد قوانین جهادی امکان پذیر است .

وی اضافه کرد: برای رفع این موانع و اینکه چگونه واحدهای تولیدی استان با کمترین فشار به دولت و بانک از مشکلات پیش آمده خارج شوند، تصریح کرد: در بخش خصوصی راهکاری تهیه شده است که مورد موافقت بیشتر مسئولان استانی و نیز تشکل‌های متولی تولید مانند اتاق بازرگانی و دبیر شورای گفتگو ،خانه صنعت، معدن و تجارت استان و نیز کانون کارفرمایان استان و‌ کشور  قرار گرفت.

 دبیر کانون کارفرمایان صنایع مازندران اضافه کرد: برای رفع مشکلات واقعی تولید کنندگان ، نیاز است که تولید کنندگان واقعی از میان افرادی که بنام تولید ایجاد مشکل کردند به خوبی شناسایی و جدا شوند .

 وی اضافه کرد: برای شناسایی تولید کنندگان واقعی نیازمند تشکیل کارگروهی متشکل از دست‌اندرکاران بخش‌های اجرایی، ناظران قضائی و تشکل‌های کارآفرینی هستیم.

 خاکزادیان یادآور شد: در طرح تهیه شده بخش خصوصی ، برای ایجاد رونق پویا در اقتصاد ، فعالان این بخش مشکلی در بازپرداخت وام ندارند ولی انتظار است که بانک‌ها در راستای حمایت از تولید  دست از دریافت مطالباتی که خارج از قراداد اولیه به تولید تحمل کردند بردارند.

وی اضافه کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی استان برای تامین سرمایه درگردش با مشکلات مالی مواجه هستند، ستاد تسهیل با ریاست خود استاندار نیز هیچ گشایشی در امور تولید نداشته است .

 دبیرکانون کارفرمایان صنایع استان مازندران یادآور شد: برای پرداخت تسهیلات و سرمایه درگردش ، روشهای عملی بدون زیان به بانک‌ها ، در راهکار تعریف شده که انتظار می‌رود بانک‌ها برای ضمانت برگشت سرمایه ، توجیه مالی خود طرح را با کارشناسی های رسمی ، به عنوان وثیقه و ضمانت بازگشت سرمایه بپذیرند که رقم سود تسهیلاتی آن مشابه قرار داد اصلی بوده و زمان بازپرداخت آن به همراه دوره تنفس و با زمان تقسیط همگام می شود.

 خاکزادیان با اعلام اینکه در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی کارآزموده و باسابقه با حالتی جنگنده آماده ورود به بازار کمک به دولت وقت و اقتصاد کشور هستند، افزود :  مشکلات جدی نقدینگی و پرداخت بدهی‌های وام ، تنها مشکل این افراد و بخش خصوصی نیست.

وی  ادامه داد: در حال حاضر دغدغه فعالان تولیدی استان  و کشور واردات بی‌رویه و نیز تعاملی اقتصادی که تنها منجر به واردات کالا به کشور شده است نیز از دغدغه‌های فعالان این بخش است.

 دبیر کانون کارفرمایان مازندران،خاطر نشان کرد: بسیاری از بانک‌ها  وثایق اضافی از تولید کنندگان دریافت کردند که این موضوع نیز باعث نگرانی فعالان این بخش شد.

وی خاطر نشان کرد: برای کاهش دغدغه‌های تولید کنندگان یکی از راهکارهای که برای حمایت از تولید نیاز به توجه به آن هست، عودت دادن وثایق اضافه‌ای که بانک‌ها از تولید کنندگان دریافت کردن هست.

 خاکزادیان در ادامه گفت: یکی از دغدغه‌های تولید کنندگان ، واردات کالایی است که مشابه آن در کشور تولید می‌شود.

وی یادآور شد: واردات کالا دلایل مختلفی دارد انتظار است که متولیان و دست‌اندرکاران درباره چرایی واردات کالا توضیحات دهند و مردم نیز به عنوان افرادی که نگران وضعیت کار و تولید در کشور هستند این موضوع را به عنوان مطالبه خویش قرار دهند.

دبیر کانون کارفرمایان مازندران در پایان گفت: راهکاری حمایت از تولید در استان تهیه و قرار است در اختیار قوای سه‌گانه کشور قرار گیرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز