خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگرمازندران

90 درصد جامعه کارگری استان حداقل بگیر هستند

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۷۰۵

ترویج قراردادهای سفید امضا با کارگران کمر جامعه کارگری را می‌شکند و امنیت شغلی کارگران را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگرمازندران در مراسم افطاری تشکیلات خانه کارگر مازندران  با بیان اینکه 90 درصد جامعه کارگری استان حداقل بگیر هستند گفت:عدالت اجتماعی علیرغم فرمایشات مقام معظم رهبری که عدالت اجتماعی نباید فدای توسعه گردد متاسفانه از جامعه کارگری و بازنشستگی رخت بر بسته است.

نصراله دریابیگی اجرای  طرح بهسازی قراردادهای موقت کار را از مطالبات مهم جامعه کارگری  برشمرد واضافه نمود: ترویج قراردادهای سفید امضا با کارگران کمر جامعه کارگری را می‌شکند و امنیت شغلی کارگران را به مخاطره می‌اندازد.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه‌کارگر استان مازندران مهم‌ترین مشکل اشتغال را سوء مدیریت‌ها اعلام کرد و گفت: کسانی پیش‌نویش اصلاح قانون‌کار را نوشتند که از روابط کار هیچ اطلاعی ندارند و به بهانه اشتغال می‌خواهند قانون کار را از بین ببرند.

این فعال جامعه کارگری دررابطه با رها سازی بخش خصوصی  تصریح کرد: امروز سرمایه کارگران بدست نا اهلانی افتاده که خصوصی سازی راتبدیل به خصوصی خوری کرده اند.

وی نحوه واگذاری را یکی دیگر از ارکان مهم خصوصی سازی دانست و تصریح کرد:  متاسفانه در دولت قبل شرکت های دولتی به یک عده خاص و سازمان هایی داده شد که با رانت اقدام به بالا بردن شاخص کردند و این واگذاری ها بدون توجه به استانداردها صورت گرفت.

در یابیگی در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تامین اجتماعی به مثابه ابزار توزیع مجدد در آمدها، مظهر استقرار امنیت و عدالت اجتماعی و ایجاد کننده آرامش خاطر و عزت نفس در افراد به شمار می رود، افزود: این سازمان نقش بسزایی در حمایت از مردم جامعه در برابر مخاطرات ناشی از بحرانهای اقتصادی و نظام نامتقارن توزیع داشته و امروزه آن چنان از نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برخوردار شده است که نه تنها از آن به عنوان ابزار و سیستم توسعه یاد می کنند بلکه آن را هدف توسعه پایدار نیز می نامند.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه‌کارگر استان مازندران خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه با مشارکت بیمه شده، کارفرما و دولت تأمین شده و متکی به بودجه عمومی دولتی نیست، به همین دلیل دارائی ها و سرمایه های آن حق الناس بوده و متعلق به افراد تحت پوشش در نسل‌های متوالی است.

وی پاسداری از املاک بخش های درمانی را یکی از وظایف دولت تدبیر و امید برشمرد و خاطرنشان ساخت : علیرغم همه مشکلات سازمان تامین اجتماعی و بخش درمان آن در کشور و الخصوص مازندران بخوبی عمل نموده و رضایت مندی بیمه شدگان در این حوزه بخوبی مشهود وهویدا است.

دریابیگی با انتقاد از ورود سیاسیون در عزل ونصب سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد : جامعه کارگری و بازنشستگی به هیچ عنوان اجازه دخالت به این افراد نخواهند داد

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز