خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه تهران:

توجه آحاد مردم به هشدارهای رهبری همیشه خنثی کننده توطئه های دشمن بوده است

کد خبر : ۳۸۶۶۲۸

زارعی به تاکیدات مقام معظم رهبری به نفوذ دشمنان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین عواملی که همیشه خنثی کننده توطئه های دشمن بوده توجه آحاد مردم به هشدارهای رهبری بوده است و خوشبختانه تیز هوشی و آگاهی مردم از جریان های نفوذ خنثی کننده توطئه های آمریکایی ها و غربی ها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،علی اصغر زارعی در همایش "حقوق بشر آمریکایی"  که در سالن اجتماعات بهداشت و درمان ساری برگزار شد به  نامگذاری" هفته حقوق بشر آمریکایی" اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با هدف بهره گیری از ظرفیت های خاص حادثه شهدای هفتم تیر و دیگر شهدای گلگون کفن برای تبیین صلابت و پایداری بیش از پیش مردم ، و حقانیت جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه ها و بازخوانی مجاری و بسترهای نفوذ دشمنان" ششم تا دوازدهم تیر ماه " رابه عنوان " هفته حقوق بشر آمریکایی" اعلام کرد.
وی افزود: ششم تیرماه سال 1360 سوء قصد نافرجام به رهبر انقلاب و جانباز شدن ایشان در آن حادثه، هفتم تیرماه سال 1360 بمب گذاری و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن آیت الله دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش، هشتم تیرماه سال 1360 ترور و به شهادت رساندن رئیس زندان اوین، یازدهم تیرماه سال 1360 ترور و به شهادت رساندن آیت الله صدوقی(ره) نماینده امام(ره) و امام جمعه یزد، دوازهم تیرماه سال 1367 شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافر بری جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت تمامی 290 مسافر و خدمه  از جمله حوادث این هفته محسوب می شود.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سیاهه جنایت آمریکا پایان ناپذیر است ، گفت: این در حالی است که این ابرقدرت جهانی حتی به شهروندان خودش نیز رحم  نمی کند  و ما هرروزه شاهد تعرض پلیس خشن آمریکا بر علیه سیاهپوستان کشورش هستیم.
وی کوتای 28 مرداد ماه، سقوط دولت مصدق، حمایت از خاندان پهلوی و علم کردن ساواک ، بلوکه کردن سرمایه ها و دارایی های کشور ایران را از جمله جنایاتی عنوان کرد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما انجام داده است.
زارعی جلوگیری از تحصیل  تکمیلی فرزندان این سرزمین در دانشگاه های معتبر جهان ، و انعقاد 6 قطعنامه را از دیگر جنایات آمریکا علیه کشور ایران نام برد و گفت: آنها حتی به برجام نیز قانع نشدند اما خوشبختانه ملت ایران توانست با استفاده از ظرفیت های خودش نهایت استفاده را با اتکا به سرمایه های بومی و ملی خودش داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه ما باید دشمن شناسی خودمان را تقویت کنیم ، عنوان کرد: همه ائمه  در حفظ و نگهداری دین مبین اسلام  هدفی مشترک داشتند  و امام راحل نیز در  این راه گام های موثری برداشت بنابراین لازم است تا دراحیاء تفکر و گفتمان دینی حضرت امام (ره)  از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.
کارشناس مسائل سیاسی افزود: یکی از مباحث بسیار مهم و مطرح شده در سال های اخیر ، بحث قرار گرفتن در یک پیچ تاریخی بزرگ و لزوم عبور دقیق  و حساب شده از آن از سوی مقام معظم رهبری است.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب، تاریخ بشر را بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی و در آستانه تحول عظیمی برشمردند و تاکید کردند:بشریت از همه مکاتب و ایدئولوژی های مادی اعم از مارکسیسم، لیبرال دمکراسی و ناسیونالیسم سکولار عبور کرده و در آغاز دوران جدیدی است که بزرگترین نشانه آن، توجه ملت ها به خدای متعال، استمداد آنها از قدرت لایزال الهی و اتکای ملتها به وحی است.
زارعی افزود: امروزه انقلاب ما بر پایه مسیر و راهی که شهدای گرانقدر پایه گذاری کردند ورود پیدا کرده و حرکت می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه  تهران نفی قدرت های شیطانی و استقرار نظام توحیدی را از اهداف مهم انبیاء عنوان کرد و گفت: امام راحل در تحقق این دو هدف تلاش زیادی کردند بنابراین حفظ آن از اوجب واجبات است.
زارعی به قدرت  و درایت امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: حضرت امام خمینی (ره)  توانست رژیم پهلوی  این بت کوچک و تسخیر لانه جاسوسی را در سیزدهم آبان ماه به عنوان بت بزرگ ، انقلاب بزرگی را در جمهوری اسلامی ایران به وجو آورد و انقلاب ما را با این دو حرکت عظیم بیمه کرد.
وی ادامه داد: نطام سلطه با 17 هزار شهید ترور، بیش از 200 هزار شهید هشت سال دفاع مقدس نتوانست بر جمهوری اسلامی ایران نفود کند و جریان انقلاب اسلامی را خاموش کند.
زارعی افزود: در حال حاضر دایره اقدامات آمریکا این شیطان بزرگ بیشتر گسترش پیدا کرده است و جریان انحرافی و خطرناک شکل گرفته است بنابراین بدترین خطاست که ما به دشمن خود اعتماد کنیم.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه کبر، خودخواهی، منیت و زیاده خواهی از جمله خطاهایی است که دشمن به آن دچار شده است و بر این تصور هستند که می توانند ما را به تسلیم وادار کنند اما با استقامت مردم ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.
زارعی به تاکیدات مقام معظم رهبری به نفوذ دشمنان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین  عواملی که همیشه خنثی کننده توطئه های دشمن بوده توجه آحاد مردم به هشدارهای رهبری بوده است و خوشبختانه تیز هوشی و آگاهی مردم از جریان های نفوذ خنثی کننده توطئه های آمریکایی ها و غربی ها بوده است.
وی افزود: دشمن از هر منافذی برای گمراه کردن آحاد ملت استفاده می کند و مدیریت ادارک که همان گمراه کردن اذهان مردم است از جمله خدعه و نیرنگ دشمن است که از آن استفاده می کند.
زارعی با بیان اینکه دشمن با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی بیشترین اثر را در اذهان مردم دارد، گفت: دشمن با تولید محتوا در قالب ، کلیپ ، فیلم و صوت درصدد نفوذ در میان ملت بویژه جوانان است .
وی با اعلام این مطلب که روزانه 3 الی 4 ساعت از وقت جوانان ما در شبکه های اجتماعی سپری می شود، عنوان کرد: ادامه این روند سبب شده است تا سبک زندگی تغییر کرده و حتی سبب فروپاشی زندگی خانواده ها شده است.
زارعی با بیان اینکه امروز دشمن ریشه های هویتی ، دینی و میهنی ما را نشانه گرفته است، افزود: ضرورت دارد در بخش زیرساخت ها ، پیوست فرهنگی را نیز در آن لحاظ کنیم.
وی افزود: جغرافیای یک ملت فتح نمی شود مگر اینکه تاریخ آن ملت فتح شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز