خبرگزاری کار ایران

دادستان شهرستان بهشهر مطرح کرد؛

جرایم ساده بیشترین نرخ جرایم شهرستان بهشهر

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۱۲۲

دادستان شهرستان بهشهر گفت:جرایم خشن مانند قتل، آدم ربایی ، سرقت، نزاع دسته جمعی پایینتر از سطح استاندارد است و جرایم ساده و پیش پاافتاده بیشترین سطح جرایم شهرستان را در بر می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، دادستان شهرستان بهشهر در نشست با شورای بسیج رسانه این شهرستان که عصر یکشنبه برگزار شد با اشاره به رسالت اصحاب رسانه در نشر اخبار درست اظهار داشت: اخبار کذب و متفاوت در مورد یک موضوع تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد و اخبار مرتبط با جرایم رخ داده در شهرستان نیاز به اطلاعات صحیح و کامل دارد که اصحاب رسانه باید به کسب اطلاعات صحیح توجه کنند.
علی صداقت با بیان اینکه دستگاه قضایی شهرستان بهشهر در سال 94 اقدامات چشمگیری را در حوزه محیط زیست، کاهش جرایم خشن مانند نزاع های دسته جمعی، سرقت و مشروبات الکی انجام داد که هر ساله با استمرار و تأکید بر اقدامات سال گذشته برنامه ها به صورت دسته بندی شده پیگیری می شود.
وی با اشاره به نقش موادمخدر در بروز بسیاری از آسیب ها ی اجتماعی ادامه داد: موادمخدر مادر تمامی جرایم است که حتی گسستگی خانواده را در پی دارد البته نقش والدین ، فرزندان، جامعه ، مسئولین را  در مقابله با آسیب های اجتماعی نمی توان کتمان کرد و صرف بیکاری دلیل ارتکاب جرم نیست..
دادستان شهرستان بهشهر حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع درادارات را یکی از مهمترین برنامه های سال 95 اعلام کرد که دوره های کلاس های آموزشی برای ضابطین دستگاه قضایی برگزار می شود.
صداقت گفت: جرایم خشن مانند قتل، آدم ربایی ، سرقت، نزاع دسته جمعی پایینتر از سطح استاندارد است و جرایم ساده و پیش پاافتاده بیشترین سطح جرایم شهرستان را در بر می گیرد.
وی ادامه داد: در راستای فعالیت های استمراریافته در مبارزه با قلیان حدود 30 درصد پرونده ها که در گذشته از درگیری های قهوه خانه بود کاهش یافت.
این مقام قضایی نظارت بر مناطق تفریحی به منظور مبارزه با آسیب های اجتماعی یکی از برنامه های سال 95 دانست و با توجه به گسترش فراگیر استفاده از فضاهای مجازی مانند تلگرام افزود: استفاده درست از فضاهای مجازی نمایانگر کردار ،رفتار و شخصیت افراد است اما با سوء استفاده کنندگان این فضاها شدیدترین برخورد خواهد شد.
دادستان شهرستان بهشهر با بیان اینکه پرونده های تلگرامی شهرستان در پلیس فتای استان بررسی می شود تصریح کرد: در مبارزه با مجرمان فضای مجازی مانند جرایم خشن هیچگونه ترحمی نیست.
رئیس دادگستری شهرستان بهشهر در ادامه به نقش رسانه در راه اعتلای نظام مقدس، اهداف و برنامه های انقلاب اشاره کرد و گفت: در کنار قوای سه گانه مجریه، مقننه، قضاییه ، رسانه یکی از بزرگترین قدرت های هر کشور است که کشورهای قدرتمند از آن در جهت نفوذ و تبلیغ نمادهای فرهنگیشان استفاده می کنند.
علی کیانی گفت: در سال 93 و 94 حدود 5 هزار فقره پرونده به دادگستری بهشهر کاهش یافت و در برخورد با اشرار ، مزاحمت نوامیس، قاچاق موادمخدر ، برخورد با متجاوزان با اراضی ملی و منابع طبیعی اقدامات خوبی انجام شده است.
وی در پایان اطلاع رسانی درست، انعکاس عملکردهای دستگاه قضایی شهرستان بهشهر را از اصحاب رسانه خواستار شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز