خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور در حاشیه بازدید از بندر امیرآباد مطرح کرد:

بندر امیرآباد کانون توسعه استان مازندران می شود/بندر امیرآباد پیش نیاز توسعه اقتصادی مازندران

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۸۶۷

طرح های بزرگ و مهم کشور مانند جاده ، راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها به عنوان زیرساخت های اصلی توسعه کشور محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، معاون اول رئیس جمهور  دقایقی پیش در حاشیه بازدید از اسکله یک و دو بندر امیرآباد بهشهر که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی،علی ربیعی وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و جمعی دیگر از مسئولان ارشد کشوری ، استانی و شهرستانی حضور داشتند اظهار داشت: طرح های بزرگ و مهم کشور مانند جاده ، راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها به عنوان زیرساخت های اصلی توسعه کشور محسوب می شوند.

اسحاق جهانگیری با اشاره به محدودیت فروش نفت در سال 94 که مهترین منبع درآمدی کشور محسوب می شود افزود: مدیران فعلی کشور نتیجه مدیریت 37 ساله جمهوری اسلامی هستند که در چنین شرایطی تدابیری اندیشیدند تا طرح ها به کندی پیش نرود.

وی به بزرگراه تهران – شمال اشاره کرد و ادامه داد: این بزرگراه  از آغاز تا دوسال گذشته حدود 29 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما مجریان طرح قول دادند قطعه یک این  بزرگراه  در سال جاری به اتمام برسد و مردم در بهار 96 ازقطعه یک آزادراه تهران – شمال استفاده کنند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به پیشرفت قابل توجه بندر امیرآباد در یکسال اخیر تصریح کرد: دریای خزر نیازمند ایجاد زیرساخت های مهم از جمله بنادر است که با توجه به موقعیت جغرافیایی بندر امیرآباد می توان کانون توسعه استان مازندران شود.

جهانگیری با بیان اینکه مازندران می تواند محصولات کشاورزی و دامی موردنیاز کشور روسیه را تأمین کند افزود: باید با نگاه بلندمدت به توسعه کارهای اقتصادی پرداخت و با کشورهای حاشیه دریای خزر تعامل داشت که بندر امیرآباد پیش نیاز  توسعه اقتصادی مازندران است.

وی با اشاره به امتیازهای شاخص بندر امیرآباد و به عنوان تنها بندر متصل به راه اهن کشوری ادامه داد: با توجه به محدودیت محیط زیستی و طبیعی ، مازندران بایست با اضافه کردن اراضی منطقه ویژه این بندر و سرمایه گذاری بخش خصوصی و منابع، افزایش میزان تولید و تأمین منابع موردنیاز نظام بانکی بهشهر به کانون اصلی توسعه تبدیل شود.

معاون اول رییس جمهور در پایان به تالاب میانکاله اشاره کرد و گفت: هدف ما نیز احیا و حفظ این تالاب و خلیج میانکاله است که پیگیری های لازم برای ان انجام می شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز