خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگرمازندران در گفتگو با ایلنا:

حقوق های نامتعارف همان بی عدالتی اجتماعی است که سالها از زبان کارگران عنوان شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۰۳۷

بارها از طریق تریبون های کارگری عنوان شد که عدالت برای کارگران فقط در ویترین ها دیده میشود ولی گوش شنوایی پیدا نشد که درد وغم جامعه کارگری را احساس کند

دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگرمازندران گفت: مفاسد ناشی از پول‌های بی حساب و پول‌های ناشی از فعالیت‌های غیر قانونی، ظلم مضاعف به محرومین و مستضعفین است.

نصراله دریابیگی در گفتگویی با خبرنگار ایلنا در ساری ،با بیان اینکه آنهایی که در زمان انتخابات اعلام میداشتند  حمایت از کارگران جزو اعتقادات دینی ما است و دفاع از حقوق آنان موجب رشد و بالندگی قشر زحمتکش کارگر می‌شود ابراز داشت:امروزچرا در قبال حقوق های نامتعارف وغیرباور،این افراد سکوت کرده اند و مستعضفین وپابرهنگان را فراموش کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه درجهت بسط عدالت اجتماعی و زدودن فقرو مفاسد اجتماعی از یکسو باید برخورد با افراد سودجو و رانت خوار، در هر پست و موقعیت به عمل آید گفت: این مهم باید بصورت اجرایی و دائم در دستور کارمقامات اجرایی درآید.

 این فعال جامعه کارگری در این گفتگو با اشاره به اینکه بارها از طریق تریبون های کارگری عنوان شد که عدالت برای کارگران فقط در ویترین ها دیده میشود ولی گوش شنوایی پیدا نشد که درد وغم جامعه کارگری را احساس کند گفت: برای پویایی و حضور موثر کارگران در عرصه تولید باید در چارچوب قوانین پیگیر عدالت بود و مبارزه با فساد را دنبال کرد.

رئیس هیئت مدیره کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران افزود: اتکا به نفت به عنوان اصلی‏ترین منبع درآمدهای دولت و تأمین هزینه‏های جاری آن از طریق فروش منابع طبیعی زمینة گسترش فعالیت‏های اقتصادی غیرقانونی و زیرزمینی و بفراموشی سپردن تولید و تولید گر این معضل بزرگ را تسهیل بخشید و در شرایط کنونی شاهد به گل نشستن صنعت و خانه نشینی هزاران ،هزار کارگر هستیم.

وی وجود بعضی از ضعف‏ها و سوء مدیریت‏ها در ساختار سیاسی و حقوقی از قبیل دولتی بودن امور جامعه، فقدان سیاست مشخص اقتصادی و یا بعضی از پیامدهای منفی سیاست خصوصی‏سازی, در فرآیند انتقال دارایی‏ها به مالکان خصوصی را از عوامل مهم در شکل‏گیری این پدیدة مخرب اقتصادی برشمرد و اظهار کرد: تغییر جو ارزشی جامعه به سوی پول و ثروت و مصرف‏ گرایی, بی ‏اعتقادی و ضعف مبانی دینی و مذهبی افراد، بی ‏اعتنایی برخی از مسئولان و افراد نسبت به ارزش‏ها و آرمان‏های انقلاب اسلامی، از دیگر عوامل این کاستی برشمرد که کاملا در جامعه مشهود است.

دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگرمازندران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بی عدالتی در جامعه ونقش آن در توسعه گفت: رهبر معظم انقلاب در این باره می فرماید:«امروز در دنیا بی عدالتی هائی وجود دارد که کسی نمیتواند به اینها اعتراض کند. بمجردی که اعتراض می کنند، با ابزارهای علمی، با امکانات علمی، با همین دانش ارتباطات که امروز رو به شکوفائی روزافزون است، هر صدای معترضی را خفه میکنند.

عضو شورای شهر قائمشهر تصریح کرد: وقتی یک فرد عادی برای گرفتن یک وام دو میلیون تومانی باید دهها سند و مدرک و ضامن با سختی مشکل خود را حل کند چگونه هزاران میلیارد تومان بدون ضابطه و ضمانت به افراد خاص داده می شود؟

وی افزود: زندگی انسان بدون عدالت، همان چیزی است که در زشت ترین چهره های تاریخ بشر مشاهده میشود.

دریابیگی یادآورشد: همه باید در هر جایگاهی که هستند برای پیاده شدن عدالت گام بردارند در غیر این صورت با ترویج بی عدالتی اعتماد مردم سلب می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز