خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبرداد

راه اندازی 18 کلنیک دندانپزشکی در سطح استان

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۷۲۶

نشست کشوری کارشناس مسئولان بهداشت دهان و دندان ، مدیران گسترش شبکه و مدیران عامل بیمه های سلامت کل کشور در رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،  قاسم جان بابایی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این نشست  با بیان اینکه  مقوله سلامت از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و دولت را مکلف می کند تا تمام منابع، امکانات و ظرفیت های خود را جهت تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت افراد جامعه بسیج کن گفت : از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تا کنون اقدامات بسیار خوبی در حوزه دهان و دندان در کشور در حال اجرا است.
 
وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش یک میلیون 300 هزار نفری در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر  در استان مازندران با بیان اینکه بسته های بهداشتی متنوعی برای مراقبت ازسالمندان ، میانسالان و دانش آموزان جهت کنترل بیماری های غیر واگیرارائه شده است.
 
دکتر جان بابایی بالاترین بروز و شیوع بیماریهای دهان و دندان را پوسیدگی دندان ها بیان کرد و افزود: با انجام  وارنیش فلوراید  و فیشر سیلندر (پرکردن شیار دندان) اقدامات بسیار خوبی  در حوزه سلامت دهان انجام شده است .
 
وی با اشاره به گسترش خدمات رسانی به مدارس و خدمات مربوط به مناطق روستایی طرح تحول سلامت دهان دندان از خرید 50 عدد یونیت دندانپزشکی سیار در استان مازندران خبر داد  و بیان داشت : از زمان ابلاغ طرح تحول سلامت دهان دندان تا کنون  بیش از 143 هزار مورد  فیشر سیلندر  و حدود 400 هزار  وارنیش فلوراید انجام شده  و اقدامات موثری نیز در زمینه ارایه خدمات دهان و دندان به مادران باردار و ارائه خدمات دندانپزشکی در روستاها  صورت گرفته است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با اشاره به 70 مرکز بهداشتی درمانی روستایی در حال ساخت در استان مازندران  اظهار داشت :  برای ارایه خدمات دهان و دندان 18 کلنیک  دندانپزشکی در سطح استان راه اندازی شد که در این مراکز خدمات سلامت دهان و دندان ارایه می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز