خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بهشهر خبر داد:

صدور 7900 گواهینامه الکترونیک در بهشهر

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بهشهر از صدور 7900 گواهینامه الکترونیک در بهشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از بهشهر، رامین کیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ملی مهارت، کار آفرینی و ترویج آموزش‌های مهارتی امروز در همین مرکز برگزار شد با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای زیر نظر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است  اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان سازمان متولی آموزش‌های مهارتی در کشور آموزش‌ها را در چند حوزه به متقاضیان ارائه می‌دهد.

کیانی گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بهشهر در رشته‌های تراشکاری، جوشکاری، برق صنعتی و ساختمان، مکانیک خودرو، رایانه، کشاورزی و برق خودرو، کیف دوز چرمی، تعمیر لامپ کم مصرف و موتور سیکلت، پرورش قارچ  به متقاضیان آموزش ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان 52 آموزشگاه آزاد فعال مشغول فعالیت هستند ادامه داد: این آموزش‌ها در بخش خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر ارائه می‌شود و ما در تلاشیم در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بهشهر  رشته‌هایی با  اشتغال‌زایی سریع، زودبازده و خانگی  آموزش داده شود.

سرپرست مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بهشهر به 81 دوره آموزشی در آموزشگاه‌های آزاد فعال این شهرستان اشاره کرد و افزود: آموزشگاه‌های غیرمجاز به آموزشگاه‌های آزاد فعال در شهرستان لطمه وارد می‌کند در واقع آموزشگاه‌های آزاد فعال و مراکز فنی و حرفه‌ای براساس قوانین و ضوابط با مربیان مجرب و تأیید صلاحیت شده به هنرجویان گواهینامه ارائه می‌دهد.

کیانی با اشاره به برگزاری آزمون‌ها در 3 مقطع و 8 مرحله در سال افزود: آزمون‌های هماهنگ برای کارآموزان مرکز و آموزشگاه‌های ثابت، آموزشگاه‌های تفاهم‌نامه ویژه کاراموزان صنایع دستی (گلیم، جاجیم، قالی  و..)، آزمون المپیاد ملی مهارت در هر سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز بهشهر در 3 الی 4 رشته مقام کشوری به دست آورد و بیشترین شرکت کننده در بخش استانی دارد و در دو سال اخیر 7900 گواهینامه الکترونیک توسط مرکز صادر شد.

سرپرست مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای شهرستان بهشهر به سامانه رهگیری اشاره کرد و گفت: متقاضیان پس از سه ماه آموزش رهگیری می‌شوند که براساس آن در سال 94 از 313 نفر رهگیری شده  84 نفر در رشته‌های جوشکاری، پرورش قارچ، کیفدوز چرمی، برق  مشغول به کار شدند.

کیانی نبود سرمایه اولیه، کمبود فرصت شغلی در شهرستان، دستمزد پایین را مهمترین عوامل بیکاری مابقی افراد آموزشی دیده دانست.

وی با اشاره به آموزش رشته‌هایی پرکابرد و زود بازده مانند پرورش گل، پرورش میوه‌های گلخانه‌ای، تعمیر لامپ کم مصرف ادامه داد:  با تجمیع آموزش‌های ادارات در مرکز فنی وحرفه‌ای، گواهینامه سازمان به افراد  ارائه می‌شود.

کد خبر : ۳۹۴۸۵۲