خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی :

دولت 5 هزار میلیارد تومان به کشاورزان بدهکار است

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۲۵۴

شاعری گفت:باید با حذف روحیه تکنوکراتیک، لابیگری ها ، تقویت تطبیق حرف و عمل به جهاد در توسعه کشاورزی کمک کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، جلسه هم اندیشی تولید کنندگان دام ، طیور و صنایع وابسته به امور دام  شرق مازندران با حضور رییس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام ، مدیران کل دستگاه های اجرایی مازندران ، تولیدکنندگان حوزه دام ، طیور ، شیلات ، زنبور داران و صاحبان صنایع تبدیلی  و تکمیلی بخش کشاورزی شرق استان شب چهارشنبه در سالن هوتو بهشهر برگزار شد.

ریییس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در این جلسه روحیه جهادی را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دانست و اظهار کرد: باید با حذف روحیه تکنوکراتیک، لابیگری ها ، تقویت تطبیق حرف و عمل به جهاد در توسعه کشاورزی کمک کرد.
 
علی محمد شاعری با بیان اینکه حدود 9 میلیون تن گندم به ارزش 10 هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد افزود: دولت 5 هزار میلیارد تومان به کشاورزان بدهکار است.
 
وی با اشاره به قابلیت های بخش کشاورزی در تولید محصولاتی مانند پسته ، کشمش، پرتقال تامسون ، مرغ ، گندم با کیفیت ادامه داد: رشد کشاورزی علت موثر در رشد مثبت  اقتصادی سال گذشته بود اما با توجه به تأثیرگذاری بخش کشاورزی در اقتصاد کشور ، کشاورزان احساس می کنند کشاورزی صاحب ندارد و نباید کشاورز به بهای کنترل تورم قربانی شود.
 
رییس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی سهم دولت در پرداخت بهای گندم 15 درصد اعلام کرد  و گفت: کشاورزان هموراه به وظایفشان به درستی عمل کردند و دولت نیز باید با رفع موانع به کشاورزان کمک کند.
 
دکتر شاعری به کارگروه های مجزا در بخش دام و طیور ، شیر و موارد دیگر اشاره کرد و بسته حمایتی صادرات ، یارانه و تسهیلات را از معاون وزیر جهاد کشاورزی خواستار شد که موارد نامبرده شده در برنامه ششم لحاظ شود تا با حل مشکلات و خلأهای قانونی به تولیدکنندگان کمک کنیم.
 
وی با اشاره به اجرای درست وظایف و مسئولیت های دستگاه های اجرایی ادامه داد: دامداران به وظایف خود در واحدهای تولیدی به درستی عمل می کنند اما وظیفه تنظیم بازار بر عهده دولت است.
 
نماینده مردم شرق مازندران گفت: در ابتدای سال برای محصولاتی مانند شیر و مرغ و در حال حاضر برای شکر دچار مشکل شدیم  که با کنترل مدیریت اقتصاد در بخش های مختلف می توان حوزه های ضعیف را تقویت کرد.
 
دکتر شاعری با بیان اینکه روسیه یک و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی را تقاضا کرد افزود: جهاد می تواند بخش زیادی از مشکلات کشاورزی را حل کند و کشور را از وضعیت تحریم پذیری نجات دهد البته بانک های صادرات و کشاورزی نیز باید در خدمت تولید باشند.
وی ادامه داد: بیمه دولتی نمی تواند مشکلات کشاورزی را حل کند و صنعت بیمه بزرگترین مسئولیت حاکمیتی دولت است که در ایران اینطور نیست.
 
نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تولید را مشکل کشورها اعلام و تصریح کرد: اقتصاد روستاهای ما صاحب و متولی ندارد و شرایط به گونه ای است که برای تنظیم بازار باید تولید را کم کنیم که چنین شرایطی به نفع کشور نیست.
 
شاعری با اشاره به ضریب خودکفایی بیش از 95 درصدی محصولات غذایی گفت: باید با بهبود وضعیت کشاورزی ،صادرات، ثروت و سطح اشتغال را افزایش دهیم.
 
وی نقش شرق مازندران را در توسعه  استان بسیار مهم و اساسی دانست و ادامه داد:مازندران جزو 16 استان مرزی است که در تلاشیم بندر امیرآباد بهشهر جزو مناطق آزاد کشور شود اگرچه بی توجهی و بی مهری به منطقه شرق مازندران نشان می دهد این منطقه همواره مظلوم بوده است.
 
نماینده مردم شرق مازندران با اشاره به قابلیت های چشمگیر در کشاورزی ، صنایع تبدیلی، بندر امیرآباد ، ظرفیت های تولیدی، وجود تالاب بین المللی میانکاله گفت: در سال جاری  1300 هکتار به شهرک صنعتی شرق استان اضافه می شود که امید داریم تا با تقویت زنجیره های تولید بخشی از مشکلات صنعت ، دام و طیور حل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز