خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام خبر داد:

تراز تجاری 177 میلیون دلاری دام و طیور در4 ماه نخست سال جاری

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۲۵۵

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:از سال 94 تا به امروز حدود یک و نیم میلیون دام و در 4 ماه نخست سال 95 ، 460 هزار تن دام های کوچک صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، معاون وزیر جهاد کشاورزی در جلسه هم اندیشی تولیدکنندگان دام ، طیور و صنایع وابسته به امور دام شرق مازندران که شب گذشته در سالن هوتو بهشهر برگزار شد اظهار کرد: حدود 10 الی 15 سال گذشته محصولات را به صورت سهمیه ای دریافت می کردیم اما در حال حاضر شرایط کشور به گونه ای است که مواد لبنی و دیگر محصولات فراوان است.
 
حسن رکنی به تولید بیش از 9 میلیون تن شیر درسال گذشته اشاره کرد و گفت: حدود 600 هزار تن محصولات لبنی در سال 94 به بیش از 30 کشور صادر شد.
 
وی ادامه داد: روسیه یکی از کشورهای پرمصرف محصولات لبنی به ویژه پنیر است اما شرایط پروتکل بهداشتی و رقابت های بین المللی  سنگین می باشد.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه واردات مرغ در سال 91 زیاد بود افزود: واردات مرغ در سال 91 حدود 50 هزار تن بود در حالی که در دو سال اخیر حدود 300 هزار تن گوشت مرغ  و تخم مرغ صادر و 30 هزار تن تولید داخلی تخم مرغ بود که 10 درصد تولید صادر شد.
 
حسن رکنی با اشاره به آغاز صادرات دام زنده از سال گذشته گفت: از سال 94 تا به امروز حدود یک و نیم میلیون دام و در 4 ماه نخست سال 95 ، 460 هزار تن دام های کوچک صادر شد.
 
وی ادامه داد: تراز تجاری کشور در بخش دام و طیور در 4 ماه نخست سال جاری 177 میلیون دلار بود.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی به سایت بهینه یاب اشاره و خاطر نشان کرد: نام پروژه های نیمه تمام را در این سایت وارد و شرایط پروزه را تعریف کنید تا اولویت تسهیلات به این پروژه ها اختصاص یابد البته باید اعتبار ویژه ای برای منطقه شرق مازندران تعریف شود.
 
رکنی گفت: بیمه و  تسهیلات دولت باید به بخش خصوصی واگذار شود تا اقدامات با توجه به شرایط  و بررسی های کارشناسانه انجام شود.
 
وی از تصویب 200 میلیاردی مشوق صادراتی تولید در بخش لبنیات و 100 میلیونی طیور در دو ماه گذشته خبر داد که این مشوق های صادراتی می تواند توازن عرضه و تقاضا را منطقی تر کند.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی وجود کشتارگاه صنعتی دامی در شرق مازندران را ضرورتی مهم دانست که از سرمایه گذار آن حمایت می شود.
 
رکنی با اشاره به وجود تنش های قیمتی در برخی اقلام گفت: ذرت دام با قیمت 850 تومان توسط شرکت پشتیبانی بدون پرانتز در بورس عرضه می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز