خبرگزاری کار ایران

آقا محمدی، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران تاکید کرد؛

باشگاه اقتصاد مقاومتی را برای به حرکت در آوردن مردم راه اندازی کنیم/توسعه دریا محور در مازندران اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۳۰۴

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت:در اقتصاد مقاومتی باید فکر و نگاه خود را به اقتصاد عوض کنیم و به سمت تولیداتی برویم که درست ترین و منطقی ترین انتخاب باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی استانداری، علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران با اشاره به این که سند جشم انداز کشور با توجه به سیر تحولات 20 ساله آینده در آن مقطع تدوین شده است، گفت: با فروپاشی بلوک شرق و شوروی، خلاء قدرت در منطقه بروز کرد و در سند چشم انداز این مساله مورد توجه قرار گرفت و به جمهوری اسلامی اسلامی به عنوان محور قدرت در منطقه نگریسته شد.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با طرح این موضوع که جهت گیری سند چشم انداز در آن مقطع درست و واقع بینانه بوده است، افزود: امروز اقتصاد مقاومتی به عنوان سندی راهبردی و بالادستی، برای تحقق این منظور و شکوفایی اقتصادی کشور ارایه شده است.

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، با بیان این که رشد نرخ اقتصادی به 8 درصد در این راستا مورد تاکید قرار گرفت، تصریح کرد: تحقق رشد 8 درصدی در گرو رشد سرمایه و تحقق این مهم در گرو رشد سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به این که تاکید بر اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی، معنایش این است که که یک روز سهل انگاری و تاخیر در اقدامات خیانت محض به مصالح کشور در این راستاست، گفت: اقتصاد مقاومتی، سندی نظری و تئوریک است که راهکارهایی را پیشنهاد نمود تا موانع توسعه و رشد اقتصادی را از میان بردارد.

آقا محمدی با اشاره به این که اجتماعی ترین سند اقتصادی در طول تاریخ کشور، سند اقتصاد مقاومتی است، ابراز نمود: باید به دنبال سرمایه گذاری های درست باشیم و رشد سرمایه گذاری، در گرو بهره وری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، زندگی آینده را وابسته به خاک، آب و هوا دانست و با تاکید بر این که مازندران باید خاک، جنگل و طبیعتش را صیانت کند و لذا برای اجرای طرح های اصولی و حافظ محیط زیست، جانمایی خیلی مهم است، گفت: با توجه به ابلاغ سیاست های دریا محور از سوی رهبر معظم انقلاب، باید برنامه یی به منظور بهره گیری همه جانبه از دریا و راهکارهای آن تدوین شود.

وی با بیان این که در دریا سرمایه و سرمایه گذاری عظیمی نهفته است، تصریح کرد: توسعه دریا محور در مازندران اجرایی شود.

 رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید به این که در اقتصاد مقاومتی همه آحاد جامعه مهم اند و مسئولین باید مردم را به حرکت درآورند و برای مدیران در سطوح مختلف، آموزش های لازم برگزار شود، بیان داشت: باشگاه اقتصاد مقاومتی را برای به حرکت در آوردن مردم راه اندازی کنیم.

آقا محمدی، با اشاره به این که در اقتصاد مقاومتی باید فکر و نگاه خود را به اقتصاد عوض کنیم و به سمت تولیداتی برویم که درست ترین و منطقی ترین انتخاب باشد، اظهار داشت: اگر نیازمند بهره وری هستیم باید تغییرات بنیادین ایجاد کنیم و روش ها را اصلاح نماییم.

وی با بیان این که ماموریت مدیردر اقتصاد مقاومتی، مبنایش بر کار اندک و نتیجه بسیار است، عنوان کرد: باشگاه اقتصاد مقاومتی با قشرهای مختلف باید شکل بگیرد و کار اصلی باید به دست مولدان کار و تولید سپرده شود.

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، با اشاره به این که در اقتصاد مقاومتی، کشور به 9 منطقه تقسیم گردید تا همگرایی لازم بین استان ها بوجود آید، گفت: مازندران استان مستعد و پرنخبه است لیکن نخبگی باید به سطح مردم بیاید و با راه اندازی باشگاه، دید بلند مدت به مسایل و برنامه ها پیدا شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز با توجه به اعتبارات حاصل از فروش نفت، دولت نمی تواند حلال مشکلات باشد، خاطر نشان کرد: دولت اعتقاد کامل دارد که کار کند و اعتبار بدهد لیکن واقعیت این است که اعتبارات اندک است.

آقا محمدی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری، دولتی بودن و وابسنگی به نفت را دو ایراد اصلی اقتصاد می دانند و راه حلش تنها و تنها رجوع به مردم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز